Тайната на добрия сън

183
Тайната на добрия сън

В 22.26 ч трябва да сте в леглото, обърнати на дясната страна

Малко преди да настъпи пролетта мнозина от нас започват да проявяват първи симптоми на пролетна умора. Сънливост и лека леност обземат немалка част от хората в началото на март. Има обаче и такива, които перманентно си страдат от безсъние и които не се влияят от лекото затопляне и приятния южен вятър.

Учени от Великобритания обаче твърдят, че са намерили лек за тази болест. Техните изследвания доказват, че ако искаме сънят ни да е пълноценен и да се чувстваме бодри и отпочинали на сутринта, трябва да завършим деня с чаша топъл чай и да сме в леглото не по-късно от 22 часа.

В проучването са участвали 2000 възрастни, които се радват на прекрасен сън всяка нощ, посочва ТВ7. Резултатите показват, че преживяното вечерта оказва пряко въздействие върху случващото се през нощта.

Ето защо трябва да отделяме най-малко по два часа и седем минути от времето си за почивка, преди да се озовем под завивките. Според анкетата средно човек гледа час и 45 минути телевизия преди лягане, като залага предимно на сапунени сериали и комедийни предавания.

Преди сън голяма част от анкетираните твърдят, че отделят още 20 минути за почивка, в които се занимават с други приятни неща, като четене на книги.



Повечето хора предпочитат да отделят 41 минути вечер за проверяване на електронната си поща, а други прекарват почти час в сърфиране в мрежата. Над половин час от това време преминава в чат.

Тези, които са се усъвършенствали в изкуството на добрия сън, твърдят, че вечерят поне час и половина преди да си легнат и пият последната си чаша чай 50 минути преди 22 ч. Повече от една трета предпочитат да носят пижама или нощница под завивките, а 27 на сто се чувстват достатъчно удобно само по бельо.

За да сме максимално точни, в 22,26 ч. трябва да сте легнали да спите, обърнати на дясната си страна. Добрият сън ви е гарантиран, ако има кой да ви гушка.

Според Таня Джонсън от Bedeck, фирмата за спално бельо, поръчала изследването, хората трябва да отделят повече време за себе си преди сън. Четенето на книга, гледането на телевизия или компютърните игри могат да ни накарат да се отпуснем достатъчно, за да спим добре.

Освен това не бива да забравяме, че от ключово значение е да спим осем-девет часа в рамките на денонощие.



Добави коментар