Седем съвета срещу жегата

133
Седем съвета срещу жегата

Министерство на здравеопазването съветва как по-лесно да преживеем жегите

Министерство на здравеопазването съветва как по-лесно да преживеем жегите:

Поддържайте хладна температура в жилището си

Стремете се да поддържате хладна температура в жилището си. Проверявайте температурата в него между 8 и 10 ч., в 13 ч. и вечер в 22 ч. Тя трябва да бъде по-ниска от 32°C през деня и 24°C през нощта. Тези инструкции е особено важно да се спазват за деца, възрастни над 60 години или хора с хронични здравословни проблеми.

Използвайте хладния въздух през нощта, за да проветрите жилището си. Ако е безопасно, отворете всички прозорци през нощта и рано сутринта, когато външната температура е по-ниска.

Намалете топлината вътре в жилището си

Затворете прозорците и особено онези, които са директно изложени на слънчева светлина през деня. Изключете изкуственото осветление и толкова електрически уреда, колкото е възможно. Пуснете щори, драперии и тенти на прозорците, които се огряват от слънцето сутрин или следобед.

Сложете мокри кърпи в жилището си, за да го охладят. Не забравяйте, че тогава се повишава и влажността на въздуха. Ако в жилището си имате климатик, затворете вратите и прозорците и изключете електрическите уреди, които не са необходими за охлаждане, така че да се намали рискът от прекъсване на електрозахранването.

Електрическите вентилатори могат да донесат облекчение в горещините, но когато температурите са над 35 °C, те не могат да предотвратят здравословни проблеми, свързани с горещините. Важно е да се пият много течности.



Преместете се в най-хладната стая, особено през нощта

Ако не е възможно да поддържате хладна температура в дома си, прекарвайте 2-3 часа от деня на хладно (например в обществена климатизирана сграда). Избягвайте да излизате навън в най-горещите часове на деня. Избягвайте изморителна физическа активност. Ако ви предстои такава – свършете я в най-хладната част на деня, която обикновено е сутрин между 4 и 7ч.

Стойте на сянка

Не оставяйте деца или животни в паркиран автомобил

Поддържайте тялото си хладно и хидратирано


Вземете хладен душ или вана. Алтернативно може да ползвате студени компреси, кърпи, гъби, бани на краката и т.н. Носете летни, свободни дрехи от естествени материи. Навън носете широка шапка с периферия или козирка и слънчеви очила. Ползвайте леки чаршафи и завивки без пълнеж, за да избегнете задържането на топлина. Приемайте редовно течности като избягвате алкохол, тютюнопушене и прекалено кофеин и захар. Яжте по малко и по-често. Избягвайте храни, богати на протеини.

Ако имате здравословен проблем

Пазете лекарствата на температура под 25 °C или в хладилника (прочетете упътванията за тяхното съхранение). Потърсете съвет от лекар, ако страдате от хронично състояние или приемате множество лекарства.

Добави коментар