С 4 трика се събуждаме бодри и усмихнати

201
С 4 трика се събуждаме бодри и усмихнати

Умората през деня се появява често и обикновено се дължи на некачествен нощен сън

Умората през деня се появява често и обикновено се дължи на некачествен нощен сън. Причините са различни, но във всички случаи довеждат до отпадналост, неефективност в работата и дори риск от конфликти с околните. Съществуват обаче четири лесни трика, които помагат да се събуждаме бодри и усмихнати, посочва вестник "Монитор".

Пийте кафето си по-късно сутринта

Не посягайте рано сутрин към чашата с кафе, започнете деня с чаша чай или сок. Кофеинът, със сигурност, може да ни събуди, но не и когато го консумираме веднага след ставане от сън. Кафето работи като частично блокира ефекта на аденозина. Това е веществото в мозъка, което отразява естественото желание за сън през деня. Нивата му са ниски сутринта, но високи през втората половина на деня. Затова е препоръчително да запазим кафето за 11. 00 часа. Така то ще ни ободри, а ефектът ще е по-продължителен.

Дремнете си следобед

Ако е възможно да си осигурим 20-ина минути дрямка, след като сме обядвали, тя може да направи чудеса за тонуса в следобедните часове.
Ако обаче превишите 20 минути, по-дългият сън има точно противоположен ефект - оставя усещането за умора. Според проучване подремвания през деня могат да подобрят двигателните умения и когнитивните функции.

Да се раздвижим

Най-тежките часове на деня са между 13,00 и 15,00 часа. Тогава прозявките са чести, а очите все се затварят независимо от усилието да ги държим отворени. това е моментът, когато трябва да станем и да се раздвижим. Ако има възможност, може да потичаме или да изкачим стълбите. По този начин мозъкът се освежава и започва да работи на по-добри обороти.

Легнете си по-рано

Според специалистите, ако в продължение на 2 седмици спим по-малко от 6 часа всяка нощ, се понижава бдителността до еквивалента на липса на сън за 24 часа. Това е една сериозна причина да си набавяме достатъчно време сън. Затова си лягайте по-рано и се старайте да спите поне 7 часа.



Добави коментар