Нова работа - нов късмет

120
Нова работа - нов късмет

Как да се справите с първия работен ден?

Нова работа – ново начало – първи работен ден. Напрегнати сте и искате да сте сигурни, че първият ви работен ден ще е незабравим и успешен. Не се притеснявайте – интернет изданието Buzzle дава няколко съвета, които ще ви помогнат да се справите с предизвикателството на първия ден на новата работа.

За много хора нова работа е синоним на среща с нови хора, адаптиране към съвсем нова среда, вършене на съвсем нови неща и не на последно място – нагаждане към новия шеф. Нормално, предвид толкова много неизвестни, да се чувствате притеснени и изнервени. Но това може само да ви попречи и да създадете лошо впечатление в първия си работен ден.

Как да се справим в първия ден на нова работа перфектно?

1. Напишете си домашното

Образно казано, първият работен ден е като първият в училище. Затова е необходимо да се подготвите и проследите последните новости във вашата сфера. Тази подготовка ще ви бъде много необходима, ако вашият работодател реши да ви "препита" и да провери знанията ви. Така че - няма да ви е излишно, ако прегледате няколко книги или се поровите из интернет за последните новости във вашата работа.

2. Наспете се добре

Добрият сън е от съществено значение, както за ума, така и за тялото ви. Необходимо е поне 7-8 часа сън, за да се чувствате свежи и работоспособни. А и е хубаво да изглеждате добре в първия си работен ден, а не недоспали.

3. Закусвайте добре

В първия си работен ден трябва да сте изключително концентрирани и фокусирани върху работата си. Затова е добре да сте хапнали – няма нищо по-лошо от празен стомах. Както се казва - "гладна мечка хора не играе". Уверете се, че дъхът ви е свеж, след закуска.



4. Облеклото

"По дрехите посрещат – по ума изпращат", е казал народът. Въпреки това е необходимо да се облечете добре в първия си работен ден. Постарайте се да разберете какъв е дрескодът в офиса, но ако не знаете – не рискувайте и се облечете не прекалено официално, но не и прекалено небрежно.

5. Важните неща

Често от нервност, хората забравят доста важни неща – така че, за да не пропуснете да свършите нещо важно, проверете, преди да излезете от вкъщи, дали сте си взели тефтерчето, в което си записвате задачи за деня, всички необходими документи и телефоните си.

6. Разпределете времето си

Не закъснявайте – това прави лошо впечатление, особено в първия ви работен ден. Ако работното ви място е далеч от дома ви, трябва да научите предварително повече за маршрута и да си разпределите времето, за да стигнете навреме.

7. Етикетът

За да се представите като привлекателен кандидат, трябва да следвате правилно маниерите и етикета. Малките неща, като например, да поздравявате колегите си с "Добро утро" или просто с едно "Здравей", са много важни на работното място. Така заразявате и другите и ще създадете широк кръг от приятели. Но не го правете по задължение и с лицемерие – поздравявайте хората, които са ви приятни и не прекалявайте с приятелското отношение към колегите. Не може да сте приятели с всички.

8. Задавайте въпроси

Питайте, без да се притеснявате, ако нещо свързано с работата ви, не ви е ясно. Това улеснява комуникацията между вас и другите и по този начин вие ще се запознаете с други хора на работното място.



9. Покажете заинтересованост

Не бъдете прекалено приказливи или пък не навлизайте прекалено много в личното пространство на другите, но пък не се дръжте настрани от останалите си колеги. Просто се дръжте приятелски. Бъдете готови да започнете разговор с други хора. По този начин ще се запознаете с колегите си покрай работата ви.

10. Дръжте се спокойно

Работодателите имат навика да следят тайно работата на новите си служители, за да видят дали се справят с работния процес и как се държат с останалите колеги в офиса. Затова – бъдете нащрек и се дръжте напълно естествено и спокойно, но оставете малко загадъчност и мистерия за себе си за останалите.

11. Не забравяйте да кажете "Довиждане"

Това е част от етикета. Пожелаването на "Добро утро" и на "Довиждане" в началото и след края на работния ден на останалите хора в офиса е знак за добро възпитание. Не пропускайте тези малки жестове, тъй като те помагат в създаването на приятелско впечатление.

Съвети:

1. Когато се запознавате с другите колеги, се опитайте да запомните имената им, за да избегнете неудобните моменти на другия ден.
2. Пазете се от клюки и се фокусирайте повече върху работата, поне в първите дни на новата си работа.
3. Директно комуникирайте с мениджърите си, ако имате някакви проблеми по време на работа.
4. Покажете, че имате солидни познания.
5. Участвайте в дейности след работа, ако има такива.

Вместо да гледате на първия си работен ден като една битка за завладяване, погледнете на нещата като една чудесна възможност да срещнете нови хора, съветва novini.bg. Дръжте се приятелски и скоро ще видите, че ще се чувствате в офиса като у дома си. Но не прекалявайте – лицемерието винаги се наказва. Затова – не забравяйте – бъдете себе си, а и така няма да се налага да запомняте коя точно роля трябва да играете в даден момент.



Добави коментар