Не водим децата си на кино

150
Не водим децата си на кино

Половината от семействата в България не са водили децата си на културно събитие повече от една година

Половината от семействата в България не са водили децата си на културно събитие повече от една година. Това показва проучване на Българската асоциация на работодателите в областта на културата БАРОК. Всяко пето семейство пък изобщо не знае какви часове по изкуства посещава хлапето му в училище. Тази незаинтересованост е тревожна, казва д-р Христо Христозов. Той представи резултатите от изследването на конференция, посветена на достъпа на младите до култура.

Основна пречка пред младежите да посещават културни събития са скъпите билети, посочва всеки втори родител - 53%. Почти толкова обаче е и делът на хората (48%), които казват, че не изпитват интерес към културата, пише вестник "Стандарт".

"Младото поколение не е мотивирано да живее с култура", коментира министърът на културата Петър Стоянович. И посочи, че проблемът е в семейната среда, след като и досега важи поговорката "Музикант къща не храни". В кризата пък все повече родители нямат достатъчно време и пари, за да осигурят на децата си културни развлечения.

Днес младите основно посещават кино и концерти. В малките населени места обаче културните прояви се изчерпват до отиване в библиотеката или читалището. Родителите най-вече са готови да насърчат отрочетата си да учат народни танци. Другото изкуство, за което са готови да дават пари, е музиката. Следвана от изобразителното изкуство и театъра. На дъното са балетът и фотографията.

Парадоксалното е, че в София младите проявяват най-слаб интерес към културата. Това може да се обясни с многото алтернативни възможности за забавление, смята д-р Христозов. Все пак две трети от анкетираните вярват, че изкуството, освен творчески умения, е средство за развитие на комуникационните и социални умения на децата и способността им да учат. Българите също така са убедени, че достъпът до култура означава и по-качествен живот.



Добави коментар