Как зарибяват децата 2?

63
Как зарибяват децата 2?

Компаниите ги привличат за клиенти за цял живот

За компаниите е голям подвиг да си осигурят клиенти за цял живот, пише Business Insider. Според проучване на SIS International Research, 53% от възрастните и 56% от тинейджърите купуват марки, които са ползвали, докато са растели. Така че не е чудно, че компаниите заделят милиарди долари, за да запленяват млади клиенти.

В своя книга световноизвестният брандинг консултант Мартин Линдстрьом разкрива шокиращи начини, по които марките се опитват да накарат децата да харесват техните продукти. Вече ви представихме някои от тях. Ето и поредната порция:

Disney идеализира "принцесата", превръщайки я в икона на женствеността, към която момичетата трябва да се стремят.



И когато момичетата надраснат принцесите, те просто се идентифицират с Барби или със звезди на поп културата като Майли Сайръс, казва Линдстрьом. Иконите са толкова силни, че влиянието им е невероятно разпространено. На пазара има 26 000 артикули за принцеси на Disney, a от Mattel твърдят, че всяка секунда се продават по две кукли Барби. Продажбите на марката съставляват 20% от годишните приходи на компанията.

Според Медицинската асоциация на Америка, 13-годишните момичета са най-големите потребители на така наречените Аlcopops - сладки, овкусени, оцветени газирани алкохолни напитки, които се предполага, че са за възрастни.

Децата могат да се пристрастят много лесно. На колкото по-ранна възраст започнат да употребяват алкохол, толкова по-голяма е вероятността на по-късен етап в живота си да имат проблеми с алкохола. Младите хора, които са започнали да употребяват алкохол в САЩ под 15-годишна възраст, е четири пъти по-вероятно да развият алкохолна зависимост, в сравнение с тези, които са започнали да пият алкохол на 21 години.

Момичешкото разузнавателно управление (GIA) в САЩ има 40 000 последователи, между които и такива на по 8 години, които изпълняват функцията на маркетингови агенти, промотирайки продуктите, които получават, на свои приятели.

Точно както маркетинговите агенции се опитват да определят какво подбужда покупките, които правим, има агенции, които се концентрират изцяло върху това да откриват какво мислят по-малките деца.



От GIA организират събития, на които инструктират момичетата да разузнават какво в момента е на мода сред техните връстници, казва Линдстрьом.

Момчетата също са замесени. Gillette праща на подаръци на тинейджъри за техните рождени дни (възрастта зависи от законите в отделните щати).

Според Линдстрьом в маркетинговите бюджети се заделят все повече пари за "промиването на мозъците на момчетата по отношение на определени марки от колкото се може по-ранна възраст."

Защо ли? В случая със Gillette проучванията показват, че ако едно дете използва самобръсначка на Gillette едва два пъти, вероятността да продължи да се придържа към марката като възрастен е 92%.



Краткотрайното увлечение по играчките Жу Жу Петс е много добър пример за това как натискът на връстниците над техните деца караше майките им да купуват играчките за тях.

Малкият хамстер играчка на Cepia стана голям хит, но това не беше просто късмет. Нещата бяха проектирани да се случат така.

Ето и как от компанията Cepia са го направили, според Линдстрьом. Те започват да организират събития, на които раздават хамстерите, партита само с покани и награди, както и дискусии по радиото, за да пуснат мухата сред децата. След това, след като майките започват да купуват играчките от Cepia, започват да произвеждат по-малък брой от тях.

След това компанията не е имала нужда от допълнително търсене - работата вече е била опечена. Майките се страхуват да не пропуснат да купят на децата си и се тълпят, купувайки колкото се може може повече Жу Жу Петс.

Компаниите оказват влияние и като създават детски версии на техните марки за възрастни като BabyGap и Crewcuts.

Ние подсъзнателно асоциираме марките с положителни спомени за дома и семейството, създавайки начин да се свързваме с щастливите моменти, които някога сме имали, казва Линдстрьом. Това е носталгия.



Посредством тези мини версии, марките могат да достигат до това чувство с надеждата, че децата ще бъдат обвързани и ще останат клиенти до живот. Линдстрьом използва марката Crest като пример:

"Имам приятел, който настоява да използва единствено и само паста за зъби Crest. Когато го попитах защо, той се замисли за момент и каза „защото чувствам, че някак си ще предам родителите ми, ако използвам друга паста за зъби.'"

Бонус: Помнете, че решенията на децата влияят на целите семейства, което ги прави дори още по-важни за марките, пише profit.bg.

Линдстрьом го нарича "силата на досаждането" - начинът, по който децата могат да влияят върху покупките на родителите си. Има четири начина, по които го постигат: преговарят, настройват родителите един срещу друг, предизвикват неудобство на публично място и незабелязано промъкват различни неща до касата на магазина.



Добави коментар