Как харчим?

17
Как харчим?

Синдром на сезонната задлъжнялост

След празниците българският потребител става по-малко платежоспособен заради големите разходи, сочат резултати от анализ на Асоциацията на колекторските агенции в България - това са агенциите, занимаващи се със събиране на дългове.

Според данните, януари и февруари традиционно попадат сред месеците, в които се появява така нареченият "синдром на сезонната задлъжнялост". Анализът сочи, че покрай празниците хората пазаруват "на широко", без да мислят за реалните си възможности. Обикновено тогава не се мисли за сметките, които ще пристигнат след почивните дни, а от там започва реалната задлъжнялост.

От организацията припомнят, че заради кризата фирмите масово не раздават коледни бонуси и 13-и заплати, затова декемврийското възнаграждение е добре да бъде разпределено предвидливо. А през януари ще бъдат по-високи заради студеното време и повишената консумация по празниците, когато цялото семейство е у дома и кухнята се ползва по-активно.



Сметките за мобилни телефони и парно също се очаква да са по-високи заради поздравителните съобщения и обаждания и по-ниските температури, посочват от организацията.

От Асоциацията направиха и профил на обикновения длъжник - това е мъж между 41 и 50 г., семеен, от северозападна България, може би Русе. По данни на Асоциацията в момента в България 65 фирми се занимават със събиране на вземания, а със задължения са над 30% от сънародниците ни.



Добави коментар