Как да прогоним съня сутрин

127
Как да прогоним съня сутрин

Няколко трика за приятно събуждане

Поне до края на февруари на мнозина от нас ще се налага да се събуждаме и да тръгваме на работа по тъмно. Как при такива обстоятелства да отлепим глава от възглавницата и да излезем бодри от къщи? Наплискването с ледена вода за събуждане не е най-приятното действие, затова може да го замените, като хапнете студено кисело мляко – то има същия тонизиращ ефект, твърдят немски учени.

И не трябва бързо да го гълтате, а да го ближете като сладолед от лъжичката – така ще закалите гърлото си. Друга хитрост е веднага след събуждане да изпиете чаша вода, което ще „раздвижи” кръвта. След това направете лека гимнастика: протегнете се, седнете, разгрейте с махове ръцете, раменете, краката, направете няколко лицеви опори, съветва вестник "Новинар".

Ако имате време, може да замените комплекса с контрастни душове, редувайки топла и хладка вода, но не се опитвайте да вземате чисто студен душ – това е само за напреднали любители на закаляването, а на останалите може да докара простуда и проблеми с кръвоносните съдове. По препоръки на Международната SPA асоциация температурите при контрастния душ трябва да се колебаят от 32-33 до 23-24°C.

Китайски експерти препоръчват кратък самомасаж на стъпалата, дланите и меката част на ушите с помощта на доста активни кръгови движения, докато усетим затопляне и леко поруменяване. Разресването също помага да прогоним остатъците от съня, защото на главата има множество биологично активни зони. Направете 20-40 разресвания с четка, като масажирате скалпа, и ще се почувствате значително по-бодри.



Утринната сънливост за мнозина е нормална, но когато постоянно се чувстваме уморени и изпитваме желание да дремнем и в течение на деня, това може да издава проблеми със съня. Една от причините може да е тъмнината, в която пътуваме към работата сутрин и в която се връщаме след работа вечер. Ако не работи на открито, през зимата съвременният човек практически изобщо не вижда слънце. Ред часове той е на изкуствено осветление, често будувайки до късно, което води до нарушаване на биоритмите.

Освен това през уикендите и зимните ваканции някои спят до обяд – навик, който затруднява връщането на организма в работен режим. Заседналият живот, прекалено топлата или твърде студена спалня също не способстват пълноценния нощен сън. Опитвайте се да лягате и да ставате горе-долу по едно и също време и в делник, и в празник, съветват спецове. Това изисква усилия, но дисциплината ще даде добри плодове. Преди сън е полезно да се поразходите или да вземете топла вана.

Помагат и препаратите на основата на мелатонин – вещество, произвеждано естествено от организма и отговарящо за денонощните биоритми. Когато те са нарушени, нарушава се и синтезът на мелатонин, затова понякога се налага да си го набавим отвън. Мелатонинови таблетки най-често се препоръчват при дълги полети за преодоляване на часовата разлика, но те имат прекрасен ефект и когато сме нарушили режима си, без да излизаме от къщи.



Добави коментар