Как да преживеем карантината без стрес?

35
Как да преживеем карантината без стрес?

Ето мнението на двама известни американски бихевиористи (специалисти в областта на поведението) за това какво е необходимо и какво не трябва да се прави в този момент

Принудителната карантина и самоизолация, въведени в много страни поради коронавирусната пандемия, сериозно промениха обичайния начин на живот на милиони хора. Ето мнението на двама известни американски бихевиористи (специалисти в областта на поведението) за това какво е необходимо и какво не трябва да се прави в този момент и как „хормонът на любовта“ ни спасява от стреса.

Патрик Уенис, автор на книги и експерт, който е изучил поведението на много известни личности, обръща внимание на факта, че, бидейки в изолация, човек може да преживее много различни неприятни психологически симптоми, съобщава БГНЕС.

“Това може да е чувство на самота, страхове, тревожност, паника, депресия, различни фобии и мании, фрустрации … Най-добрият план за действие в такава ситуация е да разберем какво можем и не можем да контролираме. Защото, когато опитваме да контролираме това, което не можем да контролираме, е още по-притеснително. Но ако приемем, че има неща, които не контролираме, ще изпитаме по-малко стрес и страхове “, каза Уенис пред РИА Новости.



Алис Бойс, автор на книги по психология, отбелязва, че когато човек е изправен пред непосредствена опасност, той обикновено се фокусира върху нея и му е трудно да се концентрира върху нещо друго.

Бойс дава някои съвети, които ще ви помогнат да преживеете стреса от карантината: намалете очакванията към себе си, общувайте повече с други хора по телефона и в интернет, а тези които имат деца – нека играят с тях по-често, правете нещо креативно, опитайте се да поддържате някаква физическа активност. Експертът призовава да не се драматизира ситуацията, тъй като много хора са доста адаптивни към новите заплахи и новата реалност.

Уенис отбелязва, че толерантността към самотата, както и стреса като цяло, е различна за всеки човек. “Няма такава математическа формула, която да показва, че след три дни ще загубите ума си или ще започнете да изпитвате страхове или тревожност. Всичко зависи от конкретния човек: интровертът се нуждае от по-малко комуникация с други хора, а екстровертът – от повече, така че самоизолацията ще го потисне повече” – казва експертът.

“За по-възрастните хора е особено трудно, защото те знаят, че са по-предразположени към това заболяване. Те имат допълнителни страхове за това”, обяснява Уенис. От друга страна, самоизолацията е по-лесна за тези, които имат семейство. “Те могат да се целуват, прегръщат и докосват един друг – това е много важно за психическото и емоционалното здраве. Това причинява отделянето на хормона окситоцин у човека, който успокоява. Наричаме го” хормонът на любовта “, отбелязва експертът.

Според нея домашните любимци могат да помогнат за по-лекото преживяване на самоизолацията. “Вашите домашни любимци са щастлив подарък. Можете да ги галите, прегръщате, да играете с тях. Мисля, че много от хората сега ще си купят или осиновят домашни любимци. Това е добро лекарство за самотата”, казва Уенис.

Добави коментар