9 малки, но важни крачки към дълголетието

117
9 малки, но важни крачки към дълголетието

Този списък наистина ще ни помогне да живеем по-дълго

Ако приемете за вярно твърдението, че пътят към успеха се състои от множество малки крачки, ще разберете и смисъла от изброените по-долу начини да помогнете на своя организъм да остане здрав и работоспособен. Според група американски специалисти в различни области - лекари, психолози, диетолози, този списък наистина ще ни помогне да живеем по-дълго.

1. Не яжте прекалено много
Ограничете се до 1000-1500 ккал дневно вместо обичайните според най-новите статистики и препоръки 2500-3000 ккал. Така ще облекчите работата на клетките, т.е. ще засилите тяхната активност, за да си осигурят това, от което имат нужда, съветва zdrave.bg.

2. Диетата ви трябва да е съобразено с вашата възраст
Човек трябва да променя храната си в зависимост от възрастта. Например жените над 30 години трябва да консумират повече черен дроб и ядки, тъй като веществата, влизащи в състава на тези продукти, забавят процеса на състаряване на кожата. След 40-годишна възраст е полезен бета-каротинът, съдържащ се например в морковите, а след 50-те наблягайте на калция и магнезия, които осигуряват по-добрата работа на сърцето. За укрепването на сърдечно-съдовата система е необходимо редовно да се употребява и риба. За мъжете над 40 са полезни сиренето и бъбреците.



3. Не забравяйте за секса
Сексът наистина е способен да твори чудеса. Ендорфинът – “хормонът на щастието”, който се произвежда по време на близостта, засилва имунитета и защитава съдовете от атеросклероза. Изследвания доказват, че сексът е препоръчителен поне 2 пъти седмично.

4. Не стойте на едно място
Всеки вид физическа активност е полезна за организма. Дори само 5-10 минути спортни упражнения способстват за освобождаването на хормоните на растежа, чието производство постепенно намалява след 30-годишна възраст.

5. Спете на хладно
17-18 градуса е оптималната температура. Обмяната на веществата и процесът на възрастовите изменения са тясно свързани с температурата на околната среда, а човекът не е сред създанията, които могат да функционират нормално в широщ температурен диапазон.

6. Създавайте си положителни емоции
Не се ограничавайте винаги и от всичко. Дори въпреки препоръките за здравословно хранене, понякога се поглезете с нещо вкусно и забранено.



7. Освобождавайте се от негативните емоции
Статистиката показва, че хората, които задържат в себе си негативните емоции и никога “не изпускат парата”, по-често страдат от редица заболявания, в това число и онкологични.

8. За всичко си изграждайте собствено мнение
Хората, които си дават сметка за своите действия и вървят по точно определени планове, по-рядко изпадат в депресивни състояния в сравнение с тези, които “плуват по течението”.

9. Тренирайте сивото си вещество
Решавайте кръстословици, логически игри, учете езици, смятайте на ум - въобще правете всичко, което ще застави вашия мозък да работи. В процеса на неговата работа се забавя възрастовата дегенерация, а се подобрява работата на сърцето и обмяната на веществата.



Добави коментар