12 неща, които всеки млад родител трябва да има под ръка за здравословно хранене

156
12 неща, които всеки млад родител трябва да има под ръка за здравословно хранене

Когато имате малко дете, прекарвате много време в кухнята, за да му подсигурите пълноценна храна

Когато имате малко дете, прекарвате много време в кухнята, за да му подсигурите пълноценна храна. А помислихте ли за вас? Защото заети покрай малките, ни е трудно да планираме здравословната вечеря и често пренебрегваме себе си.

Затова е хубаво да имате списък с храни, които да са ви под ръка, да ви осигуряват необходимото количество нутриенти, както и да са лесни за приготвяне на питателна храна.

Консервиран нахут – полезен източник на протеин, той става за хумус, салата или яхнии. 

2.      Консервиран черен боб - чаша варен черен боб съдържа 15 грама фибри, плюс здравословна доза протеин, магнезий, фолат и манган.

3.      Пилешки гърди без кости, без кожа – приготвят се бързо и се комбинират с различни зеленчуци.

4.      Яйца – приготвянето им не отнема време и са чудесни за закуска, обяд или вечеря.

5.      Паста – изберете любимата си и само направете сос.

6.      Киноа – тя доставя големи количества фибри, протеини и витамини от група В, както и много желязо - хранителни вещества, които след раждането много майки са в дефицит.

7.      Консервирани домати - те са богати на витамин С, калий и ликопен, антиоксидант, свързан с намален риск от рак и сърдечни заболявания. Плюс това, са любими както на деца, така и на възрастни за пици, пасти и месни ястия.

8.      Замразени зеленчуци - повечето замразени зеленчуци се събират в пика на свежестта и  съдържат повече хранителни вещества, отколкото пресни зеленчуци, закупени извън сезона.

9.      Ябълки - съхранявани в хладилника, ябълките могат да издържат до 2 месеца.

10.   Сушени плодове - те може да нямат хидратиращата сила на пресните, но са с по-високо съдържание на хранителни вещества.

11.   Кисело мляко

12.   Фета - чудесно е за много рецепти или за салатата.



Добави коментар