Диета за мъже

62
Диета за мъже

Ако нямате време за спорт

Мъжете са по-постоянни и издръжливи в стремежа си за хубаво тяло, а също така по-рядко се поддават на изкушението да консумират сладкиши, затова им е по-лесно да отслабнат – поне на теория. Въпреки това избират този начин за поправяне на фигурата си четири пъти по-рядко от жените. Диетата е добро решение за мъже, които се грижат за външния си вид, но страдат от липса на свободно време...

Променете навиците си

Промяната на сегашните хранителни навици, редовни тренировки и голяма доза въздържане – така накратко може да се опише тази диета.

Няколко съвета:

Три постни и вкусни ястия дневно са главният източник и основата на диетата за мъже. Закуската - това са основните въглехидрати, които дават енергия за целия ден, обядът е добре да съдържа протеинови продукти, а на вечеря най-добре хапвайте порция въглехидрати, които помагат да изгорите мазнините.

Между основното ядене трябва да има по-лека, втора закуска например кофичка кисело мляко, чаша доматен сок, както и следобедна закуска, например хрупкав диетичен хляб с лъжица извара и нарязана на парчета краставица.

Идеален заместител на месото са рибите и зеленчуците, но не е задължително изцяло да се отказвате от него (особено мъже, които извършват активни физически упражнения). Единствено трябва да забравите за панираните меса и риба, а също така за алкохола, които доставят празни калории, заострят апетита, предизвикват подуване на корема и стомашно разстройство. Все пак не се лишавайте от чаша ракия или червено вино от време на време. Също така е добре да ограничите силното кафе и чай.



Не забравяйте всекидневните тренировки

Освен диетата, се препоръчва колк може по-голяма физическа активност. По възможност правете сутрешен джогинг или плувайте.

Няколко съвета: паркирайте колата си далеч от работата си, ще имате възможност за разходка; ако работите на бюро – не забравяйте за упражненията за разтягане на мускулите, които да правите поне два пъти дневно от 3 до 5 минути; вместо асансьора използвайте стълбите - нагоре и надолу.

Дневна доза… калории

1500 kcal дневно в оптималното количество за хора, които вършат лека работа е(зад бюро), докато ако извършват тежък физически труд, тогава калориите трябва да бъдат увеличени до 1800 или даже до 2000 на ден. Не забравяйте да пиете течности – минимум 2 литра дневно (негазирана вода, сок, чай – алкохолът не се брои), а също така да не забравяте да се движите.



Как да премахнете мастната тъкан?

Важно е диетата да бъде засищаща, но не угояваща, помагаща да премахнете мазнините от корема, където най много се лепят. Заслужава си да се откажете от свинските колбаси и меса, салатата вместо с олио да подправите с лимонов сок, а супите или сосовете да се сгъстяват с картофено пюре. По-добре забравете пържените яйца с бекон, печената наденица или котлетите с пържени картофи.

Диетата трябва да бъде предимно богата на витамини от група B, C, A, D, E, магнезий, калций, протеини и целулоза. Перфектни за целта продукти са аспержи, броколите, карфиолът, спанакът, червената чушка, необелените варени картофи, различните салати, пшеничени трици, овесени ядки, нискомасленото кисело мляко, млечните продукти, плодовите сокове (фрешове), растителните мазнини, лимоновия сок.



Добави коментар