Заспивате трудно? Тези 5 неща ще помогнат

946
Заспивате трудно? Тези 5 неща ще помогнат

Кога за последен път се събудихте свежи и заредени с енергия?

Кога за последен път се събудихте свежи и заредени с енергия? Или заспиването вече е химера? Тогава може би имате нужда от следващите съвети, които ще ви помогнат да потънете в блажен сън бързо. Все пак добрият нощен сън е от съществено значение за възстановяването на тялото, настроението, концентрацията и цялостното ни здраве.

Вземете вана преди лягане

Една вана или душ преди лягане е добре не само от хигиенна гледна точка, но и поради факта, че тя може да помогне за регулация на телесната температура. Сложете няколко капки етерично масло или запалете ароматна свещ, защото успокояващите аромати ще насърчат  чувството за релакс.

Нека бъде светлина

Правилната светлина в точното време ви помага да поддържате цикъла на сън/събуждане под контрол, така че правилната комбинация от дневна светлина и тъмнина е от ключово значение за биологичния часовник на тялото.

Светлината може да потисне секрецията на хормона на съня мелатонин. Затова е добре да се опитате да затъмите до максимум. В същото време синята светлина от мобилни устройства и компютри е доказано, че има най-негативен ефект върху циркадния ритъм и мелатонина, затова задайте нощен режим на вашия смартфон, който променя светлината на вашия екран според времето на деня.

Когато се събудите, оставете в спалнята ви да влезе колкото се може повече естествена светлина. Това насърчава мозъка да спре да отделя мелатонин и ни помага да се събудим. През деня пък се опитайте да поемете колкото се може повече естествена светлина. Това може да спомогне за повишаване на настроението и ще ви зареди с енергия, което от своя страна оказва положителен ефект върху способността ви да спите през нощта.

Дишайте с… числа

Дълбокото и контролирано дишане през корема може физически да успокои тялото и да освободи напрежението в ума.

Поставете нежно ръцете си на корема и се съсредоточете върху издишването си по-дълго от вдишването - това е доказано, че успокоява безпокойството, отпуска тялото и дори понижава кръвното налягане , като ви помага да заспите по-бързо.

Ако сте запознати с ритмичното дишане от какъвто и да е вид (може би сте го практикували в йога сесия), можете да опитате съотношение на модела 1: 1: 1: 1, което насърчава балансираното вдишване. Според експерти ефектът е мигновен.

Реално така всички вдишвания и задържания са равни: Вдишайте през носа в продължение на три секунди, внимателно задръжте за три, издишайте леко през носа за три, починете за три и повторете. Времето може да бъде по-дълго или по - кратко, колкото ви е удобно.

Оставете и технологиите да „спят“

Не е достатъчно само да не гледате телефона си преди сън, но и да не го държите около вас. Най-добре е да го оставите в другата стая, с изключен звук.

Подходящ матрак и спално бельо

Удобният матрак и комфортно спално бельо са от ключово значение за спокойния и здрав сън. Помислете как се чувствате когато лягате. Усещате ли напрежение в тялото или се отпускате. Чаршафите ви оставят ли по кожата галещо усещане – през лятото заложете на модел, който държи по – хладно, а зимата – стоплящи. Органичният памук е перфектният избор.

Настройте термостата на 18-19 градуса. В стаята е добре да бъде леко хладно, защото така ще предразположите тялото си към релакс и ще заспите по – бързо.



Добави коментар