За лятото и плуването

108
За лятото и плуването

Самият спорт е един от малкото, който натоварва всички мускулни групи

Всички несъмнено харесваме да отидем на море и да се топнем във водата, след като хванем лек загар от жаркото слънце. Но много от плажуващите използват водата само за забавление. "Той е неграмотен - не знае да чете и да плува!“ са казвали древните гърци. Плувците винаги са имали самочувствието на образовани и добре сложени хора, тъй като имат контрол над мускулите си. Самият спорт е един от малкото, който натоварва всички мускулни групи – от врата до глезените.

В горещите летни дни плуването е един алтернативен начин за охлаждане, който може да допринесе за светкавичното стягане на тялото ви, по един приятен и полезен начин. Редовните тренировки в басейна водят до горене на 5 пъти повече калории от ходенето пеша или карането на колело, подобряване на имунната система и развиването на добра координация. Спортът е изключително полезен за децата, тъй като стимулира растежа, а при възрастните хора, забава процеса на стареене. Най-голямата полза е развитието на белите дробове – капацитетът им може да се увеличи двойно.

Вижте още: Ползите от плуването – от годинка до 6-годишна възраст

Плуването обаче не е лесен спорт – за бързи резултати са нужни минимум 2 тренировки седмично. Ако пък си мислите, че заниманията в басейна не са ви достатъчни – има цели телевизионни програми по темата. Има и много клипчета в интернет, показващи плувната техника и положението на тялото. Важно е да знаете, че няма бързо и лесно да се научите да плувате. Нека това да не ви отчайва. Самият процес на обучение също е приятно и полезно занимание.

Интересен факт е, че това е един от най-древните спортове. В Египет археолози са открили рисунки на повече от 7000 години, изобразяващи плувци. Спортът е олимпийска дисциплина още от първите съвременни игри, пише вестник "Труд".

За хората, които не излизат от фитнеса и не обичат бягащата пътека и само се забавляват в басейна ще е още по трудно да се научат да плуват. Причината е по-твърдата мускулатура (висок мукулен тонус и липса на разтегнатост и мобилност) и натрупаната мускулна маса.
Силовите тренировки, които не са придружени с кардио или други разтягащи крайниците занимания, водят до скованост във водата. Но, с упорство и мотивация всички могат да изпитат удоволствието от плуването.



Добави коментар