Йогата - за ума, емоциите и тялото

121
Йогата - за ума, емоциите и тялото

Релакс, еластичност, позитивно мислене

Йогата е философска система, открита преди повече от 5 000 години от индийските мъдреци. Те я открили за собствените си нужди и я нарекли йога.Това е доста сложно понятие, но днес повечето смятат йогата за вид упражнения, насочени към подобряване на нашето здраве и физическа кондиция, възвръщане на вътрешното равновесие.

Усъвършенстване на тялото и ума

Елементи на йога са добавяни към аеробните програми като разтягащи упражнения и придаващи гъвкавост на мускулите. Йогата трябва да се приема като метод за усъвършенстване на тялото и ума, който впоследствие се превръща в начин на живот.

Релакс, еластичност, позитивно мислене

Основата на йогата са асаните или наричани още пози, основи, пранаями – упражнения за дишане, медитация и гъвкавост. Йогата помага в поддържането на гъвкавост и добра физическа кондиция, премахва състоянието на умора и подсилва психическото здраве. Тя може да ви научи как правилно да релаксирате, дишате, упражнявате, медитирате, да се храните и да мислите позитивно. Не трябва да бъдете непременно вегетарианци, за да се радвате на ефектите, които носят всекидневните занятия по йога.



Съществуват няколко стила йога и е хубаво да се запознаете с тях, за да изберете най-верният за собствените си нагласи:

1. Аштанга йога - стил интензивна йога, която се концентрира на преместването от една позиция в друга. Всеки упражняващ се сам избира своето темпо.

2. Бикрам йога - тя е практикувана при температура 35-40º C. Горещината води до изпотяване, в резултат на което се пречиства организмът и се увеличава силата на мускулите.

3. Хатха йога е най-известният стил йога основата, на който са асаните.

4. Айенгар йога е най-известният стил в Щатите, който има за цел да научи упражняващия се на изтънчена позиция, като обръща особено внимание на изграждането на мускулите и правилната стойка на тялото.

5. Виняса йога - тя съдържа интензивни упражнения за разтягане, концентрира вниманието върху съчетаването на движенията с дишането.

Интензитетът на упражненията се определя според възможностите, които ни дава начинът ни на живот (веднъж седмично или всеки ден). Бързо ще забележите позитивните промени във формата на вашето тялото.

Последвайте ни и във Фейсбук.



Добави коментар