Ваем талия, седейки в работния стол

101
Ваем талия, седейки в работния стол

Нямаш извинение да не го направиш!

Няколко наклона и талията ни ще е идеална, твърди инструктор в голямо предприятие.

Николай Земцев работи като спортен инструктор в огромен завод за производство на цимент. Служителите са много, а неговата цел е да въвлече колкото се може повече от тях към активния начин на живот. Всичко необходимо е налице – просторна спортна зала, зала за тренировки и игрище за футбол. Всяка година Земцев провежда съревнование между служителите във фирмата по волейбол, футбол и лека атлетика. Инструкторът използва всяка една възможност, за да им напомни да се движат. Дори и препоръчва да тренират в работния стол.

„Получавам много оплаквания от болки в шията от работещите по цял ден зад бюро”, споделя Николай. Той съветва на всеки 20 минути работа, да правим прости раздвижвания на мускулите на шията и ръцете. Дамите в компанията са харесали много упражненията на Немцев, посветени на талията.

Пробвайте и вие!

1. Не е необходимо да ставате от стола. Вдигнете ръце и ги сложете зад главата си или на раменете си. Сега приберете корема, изпънете гърба и правете наклони наляво и надясно. Наклоните правете бавно.

2. Сега направете два наклона само на едната страна – два надясно, два наляво. Първият наклон нека бъде както обикновено, а вторият направете по възможност малко по-разтегнато.

3. Сложете ръцете си зад главата, изправете гърба и приберете корема. В това красиво положение на тялото се придърпайте надясно и надолу към лактите по посока към бедрата. А сега направете същото наляво. Чувствате ли как се разтягате? Чудесно!

4. Сега поставете едната си ръка на кръста. Например, лявата ръка. Тя ще ви поддържа. Другата ръка вдигнете към тавана. Накланяйте се наляво и се връщайте отново в изходна позиция. Същото упражнение направете и надясно.



5. Вземете папка в ръце и я поставете пред гърдите си. Завъртете тялото си надясно и изпънете папката пред себе си. Направете същото упражнение наляво.

За 5-10 минути ще осигурите необходимия тонус на тялото си, категоричен е Немцев. И то, без да сте станали от стола!

Колкото до скованата шия, можете да й помогнете с леки кръгови движения с раменете напред и назад. Второ упражнение – отпускайте брадата към гърдите – така намалявате напрежението. У дома правете масаж на врата си, като не забравяте да поразтриете и горната част на гърба.



Добави коментар