Това е вашето тяло по време на диетата Whole30

189
Това е вашето тяло по време на диетата Whole30

Ако досега не сте чували за диетата Whole30, нека да я разясним

Ако досега не сте чували за диетата Whole30, нека да я разясним. Основната й идея е, че се забранява консумацията на захар, бобови култури (грах, нахут, леща, фъстъци и други), зърнени храни, млечни продукти и дори алкохол и мед.

Според нейните основоположници, тя помага при храносмилателни проблеми, тегло и ниска енергия. Но наистина ли е толкова вълшебна, колкото казват хората?

Манията за плана за хранене започва през 2009 г., когато създателката Мелиса Хартвиг ​​започва блог за 30-дневен експеримент, в който елиминира от диетата си елементи като захар, млечни продукти и дори бобови растения. Идеята е да премахне определени храни от диетата си за един месец, след което да ги добавите обратно и да види как тялото й реагира.

След това тя превръща експеримента си в програма, която твърди, че води до намаляване на теглото, намалява алергиите, подпомага храносмилането и дава енергия.

С две думи, Whole30 ви позволява да ядете зеленчуци, картофи, плодове умерено, необработени меса, морски дарове, яйца, ядки (но не фъстъци, тъй като те са бобови растения), семена, някои масла като маслиново и кокосово, гхи и неподсладено кафе с немлечна сметана или бадемово мляко.

Според привърженици на програмата тя е успешна, защото се цели премахване на цели и непреработени храни, а позволените съдържат много хранителни вещества, които да допринесат за доброто здраве.

Whole30 не „детоксикира“, но подобрява нормалните функции на организма, коментират експерти. Премахването на бобовите култури, обогатените зърнени храни и хлябът са забранени в Whole30, което е проблем за набавянето на достатъчно хранителни вещества.

Планът не се фокусира върху броенето на калории, а по – скоро върху усещането да се чувствате добре. Освен това той е подходящ за хора с чувствителност към храната да идентифицират онези храни, които предизвикват симптоми на алергия или дискомфорт.

След 30 дневният период е важно да започнете да въвеждате бавно нови храни в режима си, за да дадете време на организма да развие всички симптоми, които могат да възникнат. Що се отнася до загубата на тегло, според експертите, това се случва така или иначе, защото се елиминират много от храните, които водят до напълняване.

Но трябва да се подчертае, че шансовете за поддържане на по-ниско тегло ще бъдат трудно, след като възстановите нормалния си ритъм на хранене. 

Друг проблем е, че ако спазвате тази диета, трудно ще намерите заведение, което да ви гарантира, че ще може да го продължите. Важно е и да си създадете строги навици при готвене.



Добави коментар