Средиземноморската диета

76
Средиземноморската диета

Едно по-здравословно хранене

Зимата не е подходящият сезон за диети. Но пък е идеалното време да промените начина си на хранене и да заложите на по-здравословен. Идеален вариант за това е средиземноморската диета.

Тя не залага на гладуване или лишения, а прави менюто ни по-бедно на калории, но по-полезно. С нея няма да свалите десет килограма за месец, а само един-два. Но пък ще намалите нивото на холестерола си и ще забавите процесите на стареене.

Освен това ще сте по-малко изложени на риск от сърдечни заболявания и диабет. Средиземноморската диета ви гарантира и добра превенция срещу остеопороза, хипертония и затлъстяване. Тя не е диетична програма, а цяла серия здравословни навици при храненето. Вижте на какво се основават нейните принципи.

Тестени храни по веднъж на ден. Заложете на пълнозърнестите варианти на хляба, макароните и спагетите.



Пресни салати в изобили, но без дресинг. Подправяйте ги само със зехтин и оцет, като изключите от менюто си тежките млечно-майонезени сосове.

Консумирайте често бобови растения. Хапвайте на обяд боб, леща или грах. Те засищат за по-дълго време и ни дават много енергия.

Гответе само със зехтин. Не прекалявайте с количеството. Заложете и на маслините в ястията или салатите.

Рибата трябва да влезе в менюто ви. И да стане основна част от него поне четири пъти седмично. Забравете за пържените варианти - по-добре изберете приготвяне на скара или на пара.



Хапвайте месо, но от най-постните. Такива са пилешкото, пуешкото и заешкото. Можете да си позволявате и телешко, свинско и агнешко, но веднъж седмично и не повече от 100 гр.

Не забравяйте за яйцата. По две на седмица, за да си набавите ценните им протеини.

Млечните продукти трябва да присъстват на масата на всяко хранене. Изберете си прясно или кисело мляко, сирене или кашкавал. Добре е да са обезмаслени.

Плодовете са строго разрешени. Поне три пъти на ден. Най-добре е да наблегнете на тях, когато огладнеете между храненията, тоест поне един час преди основното хранене и никога след него.



Алкохолът не е за препоръчване. Все пак една чаша вино дневно е по-скоро полезна, отколкото вредна.

Наблегнете на подправките. Слагайте по много и ги комбинирайте с чесън.



Добави коментар