Спорт след раждане

94
Спорт след раждане

С какво да започнете?

Възстановяването след раждането е тема, която вълнува всяка млада майка. Обикновено се препоръчва спортуването да започне не по-рано от 3-тия месец на бебето, защото интензивното физическо натоварване може да повлияе на кърмата. Следващото условие за успех е добрата преценка на нивото на натоварване и вашите собствени възможности. Класически избор за стягане на тялото и отслабване е аеробиката. Ето какви са вариантите и съответната им интензивност:

Ниско-интензивни аеробни занимания

Каланетика

Бавна поредица от упражнения с разтягащ и тонизиращ мускулите характер, на фона на приятна музика. Каланетиката е съчетание от упражнения за развиване на сила и гъвкавост, активизиращи най-големите мускулни групи чрез фини и прецизни пружиниращи движения. Те се извършват много бавно, с “тройно забавено темпо”. Тези движения предизвикват съкращения на най-дълбоко разположените мускулни групи.

Фет-бърнинг йога

Бавна поредица от упражнения с изключително разтягащ характер и специфично изтощение на мускулите, постигнато чрез стягане на място, вместо с движения. Тонизира мускулатурата много добре. Познанията по класическа йога са предимство.

Пилатес

Интересна програма от многоставни упражнения с ластици, пружини и специални уреди. Методът стяга и изгражда сила, издължава силуета, изгражда стабилен торс и плосък корем, учи на правилна стойка, подобрява гъвкавостта и мобилността, премахва болките в кръста, шията и плешките.

Аква спининг

Упражняващите го въртят специални вело тренажори, потопени във вода до кръста, а с ръце и тела изпълняват характерни динамични упражнения в къси серии. Водата облекчава движенията на ставите, но оказва съпротивление срещу въртенето, което натоварва мускулатурата в степен право пропорционална на скоростта.

Велоергометър
Това е широко разпространена аеробна дейност. Бонусът тук е, че можете да я практикувате у дома или във фитнес центъра наблизо съвсем сама, без да се съобразявате с графици на тренировъчни групи. Проблемът е, че натоварването се ограничава с мускулите в долната половина на тялото, при това не всички от тях вземат участие. За някои дами дългото въртене в седнало положение може да се поднесе неприятна изненада и на следващата сутрин да се събудят с болки в коленете. Карането на колело на открито не може да замести велоергометъра, защото при първото не може да се поддържа постоянно аеробно темпо, освен при каране на писта.



Добави коментар