Продават опасна козметика в сайтове-фантоми

29
Продават опасна козметика в сайтове-фантоми

Атрактивни цени привличат потребителите

Нови измами с фалшива козметика в интернет отчитат контролните органи. Измамни търговци продават опасни продукти през сайтове-фантоми, които внезапно изчезват.  При новата схема търговци предлагат фалшиви и опасни парфюми, кремове и гримове, като ги представят като оригинални през сайтове-фантоми. При доставка продуктите се оказват с по-малко количество, различен цвят и дори по-висока цена. След което сайтовете са закривани. От фалшива козметика всяка година икономиката у нас губи над 108 млн. лв.

Атрактивни оферти за козметични продукти с добро качество и ниски цени привличат Сияна Цвяткова към сайт за пазаруване. През май от него поръчва фон дьо тен на известна марка. При доставката обаче продуктът по нищо не приличал на рекламирания в сайта оригинал. „Бях поръчала един цвят – пристигна съвсем друг. Не е пълен – това е някакъв китайски продукт, оригиналният е скъп продукт, скъп фон дьо тен, най-малкото – опаковката е много различна”, обяснява тя за Нова телевизия.

Цената, която трябвало да се плати на куриера, също била различна – по-висока от обявената в сайта. А количеството - почти наполовина. Така Сияна разбира, че е попаднала на търговец-измамник. „След като отворих кутията – вътре нямаше нито фактура, нито стока разписка или какъвто и да било документ – единствената бележка е на куриерската фирма с грешен адрес”, допълни Цвяткова.

Опитите й да върне продукта-менте ударили на камък. „Нереален телефон от бележката, която получих. В сайта нямаше телефони, нямаше лице за контакти…на имейла пак никой не ми отговори. То беше ясно, че всичко си остава за моя сметка. Това е някакъв сайт, който явно се надява на такива като мен”, разказа още ощетената потребителка.

Според контролните органи – става дума за сайт-фантом. „Т.нар. мними търговци, които разкриват за кратък период от време сайтове – с примамливи оферти, ниски цени, след това обаче – като акумулират някакви средства, заплащани авансово от потребителите, те изчезват и могат да бъдат открити изключително трудно”, обясни Димитър Маргаритов, председател на КЗП.

Добави коментар