Правилата на есенната диета

72
Правилата на есенната диета

Всеки има нужда от изпитан план за успех!

Наскоро писахме какво е характерно за спазването на диета през студени месеци като есента и зимата. Сега ще добавим още няколко правила, които ще ви помогнат да изминете пътя към желаните килограми здравословно и с лекота.

Първо, включете в менюто си горещи ястия. Гответе на воля различни зеленчукови супи от зеле, целина, чушки, домати и моркови. Можете да задушавате зелето в малко мазнина, да готвите на пара риба и пилешки гърди. Не се отказвайте от червеното месо. То е богато на витамин В 12, който ускорява обмяната на веществата.

Есенен режим за стройно тяло

Есента, според специалистите, не е добро време да изберете безвъглехидратна диета. Затова ако за вас въглехидратите са проблемът в задържането на теглото, поне включете една порция зърнени храни в менюто си. Отдайте предпочитание на кафявия ориз и киноа и забравете за белия ориз и пшеничената каша.

Можете да започнете деня с повече въглехидрати – на закуска хапвайте мляко с мюсли, например. Така ще заредите организма си с енергия и ще забравите за известно време за шоколада и за меда в чая.

Вижте още: Как да спрем настинките?

Трети момент, който мнозина не отчитат, са подсладените чайове. Дори и полезният мед съдържа достатъчно калории, за да провали сметките ви.

Съветваме ви да си позволявате любими сладки храни 1-2 пъти седмично, през останалото време се снабдете с разнообразие от нарязани плодове. Отличен избор са сезонните плодове.

Четвърто, откажете се от навика си да се наяждате добре преди сън. Нека основният прием на храна бъде в средата на дена, а не вечерта. В продължение на деня, когато едете от 3 до 5 пъти, няма как да изпитате глад.

Може да ви се дояде нещо сладко, но причината ще е в навика ви. Тренирайте се да се придържате към порционно хранене няколко пъти на ден, като правите 2 леки закуски между основните хранения.

Пето, постарайте се при всяко хранене да приемате пълноценни протеини, малко сложни въглехидрати и избягвайте полуфабрикати и консервирани храни. Последните са пълни с много сол, а задържането на вода няма да ви зарадва, когато се качите на кантара.



Добави коментар