Полезна ли е кето диетата, ако кърмите?

2626
Полезна ли е кето диетата, ако кърмите?

Кето диетата става все по-популярна и е сред най-следваните днес диети за сваляне на килограми

Кето диетата става все по-популярна и е сред най-следваните днес диети за сваляне на килограми. Ето защо тя е фаворит при младите майки, които се опитват да се отърват от излишните килограми след раждане. Но дали е безопасно да я следвате, ако кърмите?

Основите на диетата са прием на храни с високо съдържание на мазнини, но с много ниско съдържание на въглехидрати. Кето диета е била използвана в продължение на години за лечение на медицински състояния като гърчове, но наскоро стана популярен метод за загуба на тегло.

Диетата ограничава основния източник на енергия (въглехидрати) и използва мазнини за енергия. Това поставя тялото в състояние, наречено "кетоза". Последователите на кето диета се хранят с месо, зеленчуци, млечни продукти с високо съдържание на мазнини като сметана и масло, ядки и кокосово масло, избягвайки зърнени храни, плодове, бобови, картофи и захар.

Тъй като позволените храни обикновено засищат доста, нормално е да се почувствате удовлетворени от по-малко калории. Освен това са ви забранени много преработени и пакетирани храни, което значи, че ще ядете по-малко добавена захар и „боклуци“ с ниско съдържание на хранителни вещества. И досега няма доказателства, че диетите с ниско съдържание на въглехидрати намаляват производството на мляко или увреждат качеството на млякото за кърмещи майки.

Според някои диетолози обаче подобен екстремен хранителен план, не е най-доброто решение за кърмещи жени. Липсата на здравословните храни като плодове и пълнозърнести, както и лишението от картофи и бобови не е добре за здравето на червата, защото полезните бактерии се хранят с фибрите от тези храни. Високите нива на мазнини, особено наситени мазнини, може да навредят на здравето на сърцето в дългосрочен план.


Фактът, че храните като месо и млечни продукти засищат бързо, възможно е някои от кърмещите майки да намалят приема на калории, което да намали и производството на мляко, смятат експерти.

Друг проблем е хидратацията. Кърмещите жени се нуждаят от повече течности, по време на кетозата, черният дроб произвежда съединения, наречени кетони, които се използват от клетките за енергия, след което се елиминират в урината. Плодовете, които естествено са богат източник на течности, не се допускат в диетата.

Ако все пак решите да следвате тази диета, внимавайте, защото ниското съдържание на въглехидрати може да доведе до по – лесна умора. Мозъкът изисква много глюкоза, която обикновено се осигурява от въглехидрати. Когато тялото започне да използва мазнини за енергия вместо това, можете да почувствате замаяни и трудно да се концентрирани.



Добави коментар