Отслабваме с меню, богато на целулоза

111
Отслабваме с меню, богато на целулоза

Храни с фибри заменят мъчителните диети

Американски учени доказаха, че вместо мъчителна диета и гладуване, може да поправим щетите и да свалим тегло, ако ядем повече целулоза. Всеки четвърти човек е с наднормено тегло и страда от така наречения метаболитен синдром. Излишните килограми водят след себе си куп здравословни проблеми, които в дългосрочен план създават риск за живота.

На първо място кръвната захар в кръвта се повишава, а добрият холестерин е нисък, докато нивото на триглицериди - високо. Дебел, с високо кръвно, холестерол и риск диабет. Лекарите наричат четворката смъртоносния квартет. Години наред той свири тихичко и омайно в ухото ни, докато с блеснал поглед потъваме до кръста в хладилника, вадим и пъхаме по нещо в устата си или вечеряме полулегнали пред телевизора.

После, увлечени в игралния филм, 2-3 часа замезваме с чаша вино или бира. Мазнината ”работи” като вътрешен враг. Тя е самостоятелен орган, който синтезира хормони, които разбиват черния дроб и променят химията на целия организъм. Намесват се в обмяната на веществата. Квартетът нарушава въглехидратната обмяна и отключва диабета. Той допринася за високото кръвно, наднормените тригицериди и холестерол.

А това са фаталните стъпки към ранната атеросклероза. Тя може да се яви и на 30 г., а оттук до инфаркта, дори в тази възраст, разстоянието е много късо. В проучването на медицинския университет на Масачузетс вземат участие 240 човека, които са с наднормено тегло и имат метаболитен синдром, съобщава Science World Report.

Вижте още: Яж на корем и отслабвай

Доброволците са разделени на 2 групи. Първата се храни според диета, препоръчана от Американската асоциация на кардиолозите. Според препоръките на кардиолозите участниците в експеримента яли 2 пъти седмично риба, консумирали много плодове, зеленчуци, белтъци и постно месо. Те ограничили до минимум употребата на захар, сол, алкохол, транснаситени мазнини и продукти, богати на холестерол.

Другата група участници в експеримента трябвало да яде минимум по 30 грама целулоза на ден. Американската асоциация на кардиолозите препоръчва на възрастните да консумират 25 до 30 гр целулоза на ден, като според статистиката средностатистическият американец консумира окото 15 грама вместо препоръчаната доза, пише вестник "Монитор".

По време на експеримента участниците и от двете групи усетили благоприятното действие на диетата. Те намалили теглото си, а артериалното им налягане се понижило. Тези, които приемали много целулоза, отслабнали с 0.5 килограма по-малко, в сравнение с тези, които пазили диетата, препоръчана от Американската асоциация на кардиолозите. Като тези от първата група свалили по 2.2 кг, а от втората 2.7.

Според учените целулозата засища, замества успешно нездравословната храна в менюто и благодарение на това теглото се понижава. И така стигнали до извода, че фибрите са толкава полезни, колкото и строгата диета и дават добър резултат за редуциране на теглото.



Добави коментар