Отслабни за лятото в 5 стъпки

145
Отслабни за лятото в 5 стъпки

За съжаление, банските не крият натрупаните тлъстинки през зимата

С идването на топлите дни всички жени имаме силен мотив да отслабнем – откритите дрехи, прилепналите рокли и бански няма как да скрият натрупаните през зимата тлъстинки. А излишните килограми и гънките по кръста ни създават редица комплекси – не ни се ходи на плаж и изпитваме страх от погледите на околните, късите поли и тесните блузи.

1. Първата стъпка към отслабването е да вземете твърдо решение да се стегнете и да си съставите план. Искате да направите всичко възможно, за да сте в добра форма за плажния сезон? Започнете да си водите дневник на отслабването. Озаглавете го „Моята идеална фигура“, съветва woman.bg.

На първа страница напишете основните постулати на новия си живот: Една страница се равнява на един ден. Разделете я на няколко части, например хранене, физическо натоварване и „други“.

Записвайте ежедневно какво сте направили за тялото си. Записвайте си и грешките, за да разберете къде бъркате и как да не допускате нови пропуски.



2. Купете си кантар, който да показва резултат с точност до около 100 гр. Мерете се всеки ден по едно и също време и записвайте резултатите в дневника.

3. За да свалите излишните килограми, трябва да хабите повече енергия, отколкото поемате с храната. Ако не си падате по спортуването, започнете с леки натоварвания – сутрешна гимнастика и ежедневни разходки пеша. Качвайте се и слизайте пеша по стълби, без да ползвате асансьора. Ако пътувате с автобус за работа, създайте си навика да минавате поне една спирка пеш. Седмица по-късно включете в програмата и тичане.

За да отслабнете бързо за лятото, трябва да правите аеробни упражнения. Те включват изпотяване, учестяване на пулса и на дишането. Иначе не ги правите както трябва. Важно е да разгреете, преди да започнете да тренирате мускулите и да правите разтягания.

Вечерта си запишете в дневника колко време сте отделили за тренировки и какво още можете да направите за по-интензивно отслабване.



4. Дойде време да поговорим и за храненето. Със сигурност знаете как реагира тялото ви на строгите диети – винаги получава шок от гладуването. Затова всяка хапка изядена храна започва да се отлага от организма като „запас“. Затова след интензивни диети на ябълки и вода тлъстините се натрупват много по-бързо.

Пробвайте не просто да започнете поредната диета, а да промените режима си на хранене. Това няма да е направена от вас жертва за две седмици, а нов начин на живот. Започнете с лека закуска – това трябва да ви стане навик. Не се наяждайте със сандвичи и печива и не пийте подсладени напитки.

По-добре събудете организма си с плодове или кисело мляко. Стремете се да се въздържате от печивата като цяло – сладкарските изделия, бързите закуски и белият хляб ще навредят на фигурата ви.

Не се лишавайте от месото - в него има аминокиселини, които помагат за разграждането на въглехидратите, които все пак се изкушаваме да поемаме. Освен това то съдържа и протеини, които са безценни за правилното функциониране на организма ни.

На пазара вече се предлага и месо, от което мазнините са предварително отстранени. Такива са колбасите, маркирани със знака "до 3% мазнини".

Най-обилното хранене трябва да става на обяд. Но не преяждайте – след като приключите с храненето, трябва да остане леко чувство за глад. Вечерята трябва да е лека – салата, бяло пилешко месо и прясно изцеден плодов/зеленчуков сок.

Не яжте поне три часа преди лягане и избягвайте честите „замезвания“. Записвайте в дневника всичко, което сте изяли през деня с посочване на броя калории. Съставете си меню за следващия ден.

5. Ако не успявате да си наложите дисциплина, пробвайте да отслабнете с компания, например ваша приятелка. Направете си нещо като състезание – коя ще издържи по-дълго и коя ще постигне по-бързо желания резултат. Възнаградете се за усилията с красив бански или тясна сексапилна рокля – за да имате стимул да поддържате фигурата си и занапред.



Добави коментар