От колко часа сън се нуждаем?

56
От колко часа сън се нуждаем?

Темата за съня и от колко се нуждае човек е противоречива през последните години, особено когато сме обсебени от технологиите и дигиталната ера, в която живеем.

Темата за съня и от колко се нуждае човек е противоречива през последните години, особено когато сме обсебени от технологиите и дигиталната ера, в която живеем. Може да се изненадате от това, което науката казва по въпроса, колко часа сън ви трябва, но със сигурност той трябва да бъде здрав и възстановителен.

Ако обикновено следобед забелязвате спад в енергийните нива, това е знак, че вашият циркаден ритъм е изключен и обяснява защо в 14:00 или 15:00 часа имате нужда от кафе. След като слънцето залезе и навън се стъмни, епифизната жлеза започва да произвежда и секретира мелатонин. Излагането на светлина, например от нашите телефони, прекъсва този процес. Колкото по-дълго удължаваме или се намесваме в естествените способности на мозъка да ни подготви за сън, толкова по-трудно ще стане заспиването.

Има хора, които твърдят, че са им достатъчни само пет или шест часа сън или по-малко, но това с течение на времето може да доведе до множество последствия.

Как да разработим здравословен режим на съня

Режимът на сън помага за доброто здраве. Когато планирате деня си, отделете време и за подготовка за лягане. Това значи да създадете спокойна обстановка, да правите нещо успокояващо и отпускащо.

Идеята е да избягвате прекалено стимулиращи дейности, като например да ровите в социалните медии или да се взирате в екрана на телефона си твърде дълго. Мозъците ни лесно грешат синята светлина на екраните за слънчева светлина и ще объркат процеса на секретиране на мелатонин или серотонин.

Колко часа сън трябва да получите?

Часовете сън, които трябва да получите, зависи от вас. Шест или седем вече не са достатъчни и сега науката казва, че трябва да се стремите към поне осем или девет. За девет часа мозъкът ви успешно е обработил всички цикли на съня, необходими за оптимално когнитивно функциониране.

И ако не можете да отделите толкова часове, поне се опитайте да направите часовете преди лягане по – медитативни и успокояващи, забравете за технологиите, релаксирайте и се отдайте на дейности, които насърчават почивката.

Все пак това е в основата на вашето здраве.



Добави коментар