Най-добрите нискокалорични храни, които ви помагат да отслабнете бързо

390
Най-добрите нискокалорични храни, които ви помагат да отслабнете бързо

Един от най-предизвикателните аспекти на загубата на тегло е намаляването на калориите

Един от най-предизвикателните аспекти на загубата на тегло е намаляването на калориите. Много нискокалорични храни могат да ви накарат да чувствате глад между храненията, което създава предпоставка да преяждате. За щастие има много здравословни храни, които са едновременно засищащи и с ниско съдържание на калории.

1. Кисело мляко

То е чудесен източник на протеини, който може да помогне за контрол на апетита и да помогне за загубата на тегло. Средно порция кисело мляко (150 грама) осигурява около 130 калории и 11 грама протеин.

2. Берита

Т.нар. берита - ягоди, боровинки, малини и къпини - са пълни с витамини, минерали и антиоксиданти, които работят за вашето здраве. Те са и с високо съдържание на фибри, което помага за загубата на тегло и потиска глада. Например, 1 чаша (148 грама) боровинки дава само 84 калории, но с 3,6 грама фибри.

3. Яйца

Яйцата са изключително богати на хранителни вещества, тъй като са с ниско съдържание на калории, но богати на много жизненоважни хранителни вещества. Едно голямо яйце има приблизително 72 калории, 6 грама протеини и широк спектър от важни витамини и минерали.

4. Чиа семена

Често смятана за суперхрана, семената от чиа се отличават с високо количество протеини и фибри, но с мако калории. 30 гр. порция чиа семена осигурява 137 калории, 4,4 грама протеини и огромните 10,6 грама фибри.

5. Риба

Рибата е богата на протеини и здравословни за сърцето мазнини. Например, 85-грамова порция треска осигурява над 15 грама протеин и под 70 калории. Изследванията сочат, че увеличаването на приема на протеин може да намали апетита и нивата на грелин, хормона, който стимулира глада.

6. Извара

Изварата е чудесен източник на протеини и отлична закуска за тези, които искат да отслабнат. Една чаша (226 грама) извара с ниско съдържание на мазнини дава около 28 грама протеини и само 163 калории.

7. Постно месо

Постните меса като пилешко, пуешко и нискомаслено червено месо са с ниско съдържание на калории, но пълни с протеини. Например 115 гр. варени пилешки гърди съдържат около 185 калории и 35 грама протеин.

8. Бобови растения

Поради високото си съдържание на протеини и фибри, бобовите растения като боб, грах и леща могат да бъдат невероятно засищащи. Една чаша (198 грама) варена леща осигурява около 230 калории, както и 15,6 грама фибри и близо 18 грама протеини.

 

9. Диня

Динята има високо водно съдържание, за да ви поддържа хидратирани и сити, като същевременно осигурява минимален брой калории. Една чаша (152 грама) нарязана на кубчета диня съдържа 46 калории, заедно с основни микроелементи като витамини А и С.

10. Броколи

Що се отнася до диетата, броколите са чудесна храна с много ползи за здравето. Макар и с ниско съдържание на калории, броколите са богати на основни витамини и минерали, в допълнение към фибрите. Суровите броколи съдържат почти 90% вода, 7% въглехидрати, 3% протеин и почти без мазнини, осигурявайки само 31 калории на чаша.



Добави коментар