Най-добрите храни за повишаване на енергията

61
Най-добрите храни за повишаване на енергията

Смятате ли, че се нуждаете от „зареждане“ в средата на деня?

Смятате ли, че се нуждаете от „зареждане“ в средата на деня? Или може би енергията ви рязко спада в края на работния ден? Много от нас се чувстват уморени в определен момент през деня - може би не си лягате достатъчно рано, имате бебе, което се буди или имате проблеми със съня? Добрата новина е, че има някои храни, които ни зареждат с енергия, но и са здравословни. И преди да ги видим, е добре да следвате няколко правила:

- За да поддържате нивата на кръвната захар и енергията равномерно през целия ден, най-добре е да хапвате на всеки 2 -3 часа;

- Балансираният микс от макро-хранителни вещества - протеин, мазнини и въглехидрати, помага да се осигури бавно и стабилно освобождаване на енергия през целия ден;

- Включването на голямо разнообразие от плодове и зеленчуци гарантира, че получаваме необходимите витамини и хранителни вещества!

1. Кофеин

Основната съставка на кафето и някои чайове, кофеинът не само стимулира централната нервна система, засилвайки мозъчната функция, но също е основен източник на антиоксиданти и редуцира риска от диабет тип 2 и чернодробни заболявания.

Кофеинът влияе на някои невротрансмитери, които биха могли да подобрят настроението, времето за реакция, ученето и бдителността.

2. Мента

Ментата увеличава концентрацията на кислород в мозъка, което помага за притока на енергията. Ето защо ментов чай е отличен избор в средата на деня.

3. Джинджифил

Казват, че джинджифилът намалява умората чрез подобряване на кръвообращението и нивата на кръвната захар. Освен това е чудесен природен лек при мигрена.

4. Киноа

Киноа е най-богатото на протеини зърно и съдържа всички 9 незаменими аминокиселини, необходими на организма. Богата е на желязо и рибофлавин (витамин b2), който подобрява енергийния метаболизъм в мозъка и мускулните клетки, като по този начин помага за създаването на правилно производство на енергия в клетките.

5. Тъмният шоколад

Тъмният шоколад съдържа кофеин, както и теобромин, които спомагат за повишаване на енергийните нива - колкото по-тъмен е шоколадът, толкова по-малко захар и повече потенциал за увеличаване на енергията има.

6. Кисело мляко

Киселото мляко съдържа голямо количество протеин, което помага за усещането за ситост, така че гладът няма да разконцентрира.

7. Горски плодове

Касисът помага за зрението, а годжи бери са висока концентрация на мелатонин, който може да подобри съня. Доказано е, че тези плодовете предотвратяват сърдечно-съдовите заболявания и някои видове рак.

8. Орехи

Тези ядки съдържат здравословни мазнини, фибри и протеини, които поддържат енергийните нива.

9. Череши

Черешите са друг отличен източник на мелатонин, който може да ви помогне да спите по-добре през нощта, за да сте свежи през деня.

10. Сушени плодове

Сушените плодове са отличен източник на бърза енергия, но и осигуряват много основни хранителни вещества, включително витамин А, В-6, С и D.

11. Сьомга

Богата на омега мастни киселини, те подобряват мозъчната функция и намаляват умората. Освен това осигуряват витамин В и протеин, които могат да помогнат за поддържане на енергия през целия ден.

12. Зелен чай

Той съдържа малко кофеин, който знаем, че повишава енергията.



Добави коментар