Надебеляваме от черешова диета

356
Надебеляваме от черешова диета

Целулитът става още по-виден, а правилните контури на бедрата се развалят

В сезона на черешите много жени се подлагат на така вкусната и уж ефективна черешова диета. В стремежа си да изглеждат перфектно на плажа, представителките на нежния пол са склонни да ядат и накиснати във вода трици, споделят диетолози, които са повече от учудени от черешовата мания.

Според специалисти този хранителен режим е вреден за тялото и неефективен. Причината – вместо да се топят мазнини, тялото намалява мускулната си маса. Ефектът е плачевен – целулитът става още по-виден, а правилните контури на бедрата се развалят. За сметка на това тлъстините остават почти непокътнати, пише вестник "Монитор".

Според лекари, ако се консумират по 2 кг череши на ден, това означава, че в организма ще постъпят 1300 калории, и то предимно от захари (около 300 гр). От тях половината са фруктови, а другата половина са си чиста глюкоза. Разбира се, общият брой калории е недостатъчен, за да покрие дневните нужди на тялото от енергия, и затова много жени смятат, че ако хапват само череши, ще отслабнат.

Това обаче не е съвсем вярно, тъй като никой не може да издържи на такава диета повече от 2-3 дни, съответно това време не е достатъчно, за да се свали дори и половин килограм мастна тъкан, споделят диетолози. Лекарите обясняват още, че любимите ни череши са почти лишени от витамини от В групата, желязо, калций, магнезий, витамини Е, А, Д, цинк и селен. Това означава, че те не могат да бъдат пълноценна храна.

От друга страна, в тях има незначително количество протеини. При липсата им тялото директно започва да разгражда мускулна тъкан. Простата сметка показва още, че в 2 кг череши има и 35 гр фибри, които могат да дойдат в повечко на бактериите в дебелото черво и да предизвикат разстройство и болки в корема. Според лекари, ако все пак се свалят някакви килограми от този плодов режим, то те са от мускулна маса и вода, следствие на разстройството на стомаха. Мазнините обаче си остават точно там, където са били преди старта на диетата.

Вижте още: Диета с ягоди за минус 4 кг

Лекарите предупреждават жените с мераци за идеално тяло преди плажа, че след подобен хранителен режим обикновено апетитът на тялото за белтъчини и мазнини се възбужда неимоверно много и на практика организмът бързо си набавя отново изгубеното тегло.

Тъжната равносметка според диетолози е следната – свалят се 500 г мускулна маса и после се качват 500-700 г мазнина. Йо-йо ефектът е почти гарантиран. За феновете на черешовия режим като система за пречистване на тялото от свободни радикали също има лоши новини. Оказва се, че в червените плодове липсват повечето витамини и антиоксиданти.

Всъщност най-добрият вариант на каквато и да е черешова диета са разтоварващите дни, които могат да се провеждат няколко пъти седмично. Това предполага да се снабдите с около килограм и половина качествени плодове и да ги разпределите на 4-5 порции. Те обаче трябва да се комбинират с кисело мляко, бяло месо и свежи зеленчуци.

Менюто може да включва шепа череши за закуска, обяд от пилешки гърди със салата и за вечеря – риба със задушени зеленчуци. Максималното допустимо количество череши на ден е един килограм. Преди лягане може да се хапне кисело мляко с ниска масленост без захар. Пиенето на поне два литра вода дневно е задължително.



Добави коментар