Липсата на пълноценен сън води до качване на килограми

106
Липсата на пълноценен сън води до качване на килограми

При недостатъчен сън тялото ви произвежда повече от нужното по принцип количество грелин, което води до чувство за глад

Няма едно универсално правило, когато говорим за отслабване, но повечето експерти препоръчват кардио тренировки и такива за издържливост. Диетолозите пък ще ви препоръчат зеленчуци, протеини и да намалите нивата на стрес.

Но също толкова важен компонент при отслабването е сънят. Освен че помага за по-добра памет, сънят е важен за балансирането на хормоните в тялото. Това са грелин и лептин - хормоните, които имат пряка връзка с чувството на глад и контролирането му.

При недостатъчен сън тялото ви произвежда повече от нужното по принцип количество грелин, което води до чувство за глад, посочва Дарик радио. Eто какво следва, ако не спите достатъчно:

Апетитът се увеличава

Хората, които спят по-малко от 6-8 часа на нощ, имат по-нисък индекс на телесно тегло. Това е така, защото недоспалите приемат до 40% повече калории на ден.



Метаболизмът се забавя

Липсата на сън забавя метаболизма, защото човек има по-малко енергия и следователно се движи по-малко, когато е уморен. Човек гори калории, дори когато спи. Ако спите по 6-8 часа сън на денонощие, ще имате по-добър метаболизъм.

Липсата на сън се отразява на физическата ни активност

И тук имаме предвид всичко - работа, социални контакти, тренировки. И обратно - колкото повече спите, толкова е по-добре за вашата физическа форма.


Добави коментар