Кожата през лятото

53
Кожата през лятото

Как да се грижим за нея?

Лятото е сезонът, в който кожата ни е изложена на най-много вредни фактори. Слънцето, морската вода и климатиците я изсушават и огрубяват. Как да я запазим свежа и еластична? Вижте три важни правила за хубава кожа.

Хидратация

Добре хидратираната кожа съдържа около 13% вода в горните си слоеве. Разбира се, те намаляват с напредването на възрастта, а епидермисът се свива и набръчква. Затова е толкова важно кожата ни да е добре хидратирана. Един от основните врагове на този процес обаче е слънцето.

За да се справим с проблема, трябва да наблегнем на козметиката с високо съдържание на овлажняващи компоненти. Едни от най-популярните са хиалуроновата киселина, водораслите, маслото ши, алфахидроксилните киселини и други. И тъй като кожата ни е част от целия организъм, не бива да забравяме колко важно е и приемането на достатъчно течности по време на жегите.

Не забравяйте, че най-подходящото време за нанасяне на овлажняваща козметика е нощта. Тогава кожата ни губи най-много вода, а хидратиращите кремове имат най-добро действие, ако ги нанасете непосредствено след вечерния душ. И докато го вземате, не прекалявайте с горещата вода, защото тя топи естествените мазни субстанции на кожата - липидите.

Предпазване

Всички се радваме на шоколадовия тен, но ако искаме да имаме хубава кожа още дълги години, по-добре да забравим за него. Лятото е времето, в което трябва да използваме задължително слънцезащитен крем, дори ако сме на обиколка по магазините.

Най-подходящият фактор е 30. При по-чувствителна кожа обаче, която е склонна към лунички и петна, използвайте фактор 50. Забравете за тежките сенки, фондьотенът и пудрата. Оставете кожата си да диша, като използвате леки гримове със слънчева защита. Не забравяйте балсамът за устни.

Подходяща храна

Ако наблегнете на млечните продукти, яйцата, доматите, морковите и зелените салати, ще си набавите достатъчно витамин А, който намалява изсушаването на епидермиса. Витамин С стяга кожата, защото участва в производството на колаген. Така че хапвайте повече броколи, зеле, цитрусови плодове, ягоди и череши.

Аспержите, пълнозърнестият хляб и маслините ще направят кожата ви гладка и блестяща, защото съдържат много витамин Е, който забавя стареенето. Ако пък приемате достатъчно калций, успешно ще се преборите с уморената кожа и петната, а цинкът ще ви помогне срещу стриите.

Протеините са едни от най-добрите приятели на епидермиса. Те са основни действащи лица в изработването на колаген. За повече растителни протеини яжте авокадо, ядки и сусам. За такива от животински произход наблегнете на месото, рибата, яйцата и млечните продукти. Не забравяйте и пресните плодове и зеленчуци, за да имате не само здрава кожа, но и здраво тяло.



Добави коментар