Китайците луди по марковите чанти

40
Китайците луди по марковите чанти

Студентите спестяват над година, за да си ги позволят

Стотици китайци от средната класа се редят на опашки за луксозни стоки, например ръчни чанти. Някои студенти работят на непълен работен ден и са спестявали над година, за да си купят стоките. "Искаме ги, защото са от известна марка", заявяват чакащите и уточняват, че притежаването им им дава самоувереност.

Дори през седмичните дни в магазините е пълно с купувачи, готови да купуват дизайнерски стоки. Пазарът вече не се ограничава до милионерите – средната класа с удоволствие купува чанти на Prada. Продажбите на марката са нараснали с 80% в Китай през 2010г. , съобщава Себастиан Сул.

Продажбите на марката Miu Miu са нараснали с над 500%. "Смятаме, че едва сме достигнали до повърхността на китайския потенциал", добавя Сул. Според Кристина Ко, която пише в блог в HK Fashion Geek, любовта на азиатците към луксозните чанти е "културен факт. Както предпочитат ориза пред картофите, азиатците предпочитат и луксозните чанти пред немарковите".

Тези, които преди са купували фалшиви изделия, днес търсят оригиналите. "Хората от средната класа купуват чанти на Louis Vuitton, а тези, които ги купуваха преди, сега търсят нещо друго", смята друга модна експертка. Някои от тях харчат два пъти повече от месечната си заплата за чанта и никога не биха купили имитация на оригинала.

Имитациите остават значителен бизнес в Китай, но истинските луксозни стоки ги надминават. Мъжете също не са имунизирани срещу модата, като се борят за най-стилната "мъжка чанта", предаде БГНЕС.

За най-търсените модели има дори списъци с чакащи за няколко месеца напред и те се продават на старо за по-висока цена от продажната си. Най-търсена остава ръчно изработената чанта на Hermes Birkin, която струва от 9000 долара, до 160 хиляди долара за модела с диаманти.
 



Добави коментар