Какво да ядете, за да имате повече енергия

225
Какво да ядете, за да имате повече енергия

Кажете сбогом на следобедната отпадналост

Случвало ли ви се е да сте толкова заети през деня, че да нямате време да ядете или да хапвате нещо на крак, което знаете, че не е полезно? Липсата на енергия или вдъхновение в края на дългия ден пък не ви позволява да сготвите хубава вечеря и отново хапвате нещо набързо. Резултатът - постоянна умора и отпадналост.

В тези случаи повечето хора посягат към шоколада или към нещо сладко, за да възстановят енергийните запаси, нивата на кръвната захар достигат пикови нива и после рязко падат, което но прави още по – уморени.

Ето защо поддържането на балансирани нива на кръвната захар през целия ден е ключът към доброто общо състояние. За целта трябва да приемате повече храни с нисък гликемичен индекс (ГИ) като пълнозърнест ориз, многозърнест хляб, сладки картофи, леща и боб, комбинирани със зеленчуци и някои.

А ето и няколко съвета за топ енергия през деня:

1.      Намалете захарта, не храненията

Редовните, здравословни закуски през целия ден могат да помогнат за стабилизиране на енергийните нива и да предотвратите спада на нивото на кръвната захар.  Ето няколко добри идеи за закуска:

-       -  Две овесени кексчета с ядково масло (бадеми, кашу или фъстъци) и нарязан банан

- Пълнозърнест тост с намачкано авокадо и  лимонов сок

- Неподсладено кисело мляко с пресни плодове

-Лъжица хумус със зеленчукова гарнитура (грах захар, моркови, червен пипер, чери домати)

2. Mазнините са ваш приятел

Повечето от нас все още се хващат на думата "мазнини", но здравословните трябва да бъдат включени в храната . Те повишават метаболизма, подобряват настроението и засищат.  С други думи, те ви държат сити и помагат не посягате към сладките неща, запазват гликемичният индекс на храната по – ниска, което позволява на въглехидратите да се освободят по-бавно с течение на времето и осигуряват постоянен източник на енергия. Затова хапвайте често авокадо, зехтин, мазна риба, ядки и семена.

3. Бъдете подготвени, когато сте навън

Имайте в чантата си бутилка вода и лека закуска. Не само дехидратацията е една от водещите причини за умора и ниска енергия, но когато сме жадни, често мислим, че сме гладни. Като имате здравословна закуска под ръка, е  много по-малко вероятно да купите импулсивно някаква вредна храна.

4. Включете протеин във всяко хранене и закуска

Включването на правилните протеини във вашата диета е ключът към потискане на апетита и баланс на нивата на кръвната захар. Добрите източници на протеини включват постно месо, риба, яйца, боб, тофу и ядки. Имайте няколко сварени яйца в хладилника, за да са под ръка ако искате бърза закуска. Друга добра идея е да направите смес от любимите си ядки и семена и да ги съхранявате в голям буркан. Така можете да взимате по малко от тях като лека закуска.

Все пак не прекалявайте с протеина, защото може да натоварите бъбреците и червата.

5. Бъдете внимателни с енергийните барчета

 

Колкото и здравословно да звучат, имайте предвид, че всички тези барчета имат високо съдържание на захар. Само се замислете - фурми, стафиди, мед, агаве или глюкоза, колко много захар има. Вместо това, залагайте на десерти, базирани на ядки, а още по-добре, вместо това изберете няколко сурови ядки и парче пресен плод.



Добави коментар