Как да не преяждате по време на празниците

50
Как да не преяждате по време на празниците

Ключът към всичко това се крие в мярката и в няколко прости трика

Богата, вкусна храна е неизбежна при повечето събирания по това време на годината, но преяждането при всяко хранене не е задължително. да, правилно. Може и трябва да се насладите на парче пай, чаша пунш и то, без да добавите килограми.

Ключът към всичко това се крие в мярката и в няколко прости трика, които трябва да следвате, преди да отидете на поредното парти.

1. Направете тренировка преди партито

Да, освен, че ще изгорите някоя калория преди партито, има и друг трик. Според експеримент на група хора им е дадена интензивна 15 минутна тренировка преди събиране и им е казано, че могат да ядат колкото искат пица. Те са яли с около 100 калории по – малко спрямо тези, които не са тренирали, защото психологическият ефект от тренировката и целите, които търсим, ни карат да правим по – здравословен избор.

2. Изпийте голяма чаша вода

Тя ще напълни стомаха ви и ще има място за по – малко храна. Освен това ще ви държи хидратирани и няма да ви тежи.

3. Обещайте си награда.

Това е пример за самомотивация, която да превърнете в игра. Обещайте си, че ако не ядете картофено пюре, пържено и само един десерт ще идете на СПА, например. Звучи измамно лесно, но е ефективно. Хора, на които са били обещани пари преди хранене, ако не преяждат, са силно мотивирани и се въздържат.

4. Избирайте малки чинии и големи вилици.

Ако имате възможност, избирайте по – малка чиния. Това означава, че автоматично ще ядете и  по-малко храна - до 45% по-малко, според някои проучвания. И по-малко храна означава по-малко шанс да преядете. Освен това, избирайте голяма вилица или лъжица. Странно е, но с тяхна помощ е по – лесно да държите порциите под контрол.

5. Откажете алкохола, докато ядете.

Известно е, че алкохолът отваря апетита и ни кара да ядем дори повече. Затова, за да избегнете опияняването, хапнете и след това пийте. Така храната ще позволи по – леснат абсорбция на питието.

6. Стойте до привърженици на здравословното хранене

Вероятно сте чували за проучванията, които показват, че хората са по-склонни да ядат повече калорични храни, ако и тези около тях го правят. Но и обратното може да бъде точно толкова вярно. Седнете до някой привърженик на здравословното хранене,  за да не се изкушавате с вредни храни.


7. Направете пауза преди втората чиния

Никой не казва, че не можете да напълните чинията си втори път, ако наистина искате. Но вместо да го направите веднага, изчакайте поне 20 минути. Това е времето, необходимо  на мозъка да разбере, че сте сити.

8. Откажете храна, ако ви предлагат още с финес

Дори ако сте успели да направите здравословен избор за храна, е трудно да избегнете някои хора, които настояват да си вземете още и още. Затова, следващия път, когато баба ви настоява да си сипете още една порция, просто й кажете колко добре се чувствате сега.

 



Добави коментар