Как да намалите калориите, но без да гладувате?

58
Как да намалите калориите, но без да гладувате?

Когато искат да отслабнат, първото нещо, което повечето хора правят, е да намалят броя на калориите

Когато искат да отслабнат, първото нещо, което повечето хора правят, е да намалят броя на калориите. Тази тактика е изпробвана и е по-ефективна, най – вече ако е съчетана с физически упражнения.

Но някои прибягват до твърде драстично ограничение и резултатът е усещане за глад през цялото време. Това обаче няма да ви помогне за отслабването, а напротив. В началото ще се радвате на бързи резултати, но  това ограничение ще работи срещу вас в дългосрочен план. Причината – забавяне на метаболизма, а тялото ви няма да иска да се раздели с мастните запаси, защото ще бъде в постоянно "състояние на глад".

Освен това е трудно да се поддържа тежък калориен дефицит. Когато тялото ви не получава енергията, от която се нуждае, за да функционира, то притиска хормоните на глада, карайки ви да търсите храна. И в крайна сметка може да напълнеете, дори без да се храните.

 

Според нутриционисти, за да сваляте по 1 кг на седмица, трябва да намалите калориите с 500 на ден. Това е само ориентир, защото всеки има индивидуални нужди и трябва да анализира потребностите си, физическото натоварване и режим на хранене. За целта може да ползвате някое приложение, което ще ви покаже колко калории приемате с всяка храна и така ще анализирате какво може да отрежете.

Но, както стана ясно, не е нужно да гладувате, за да отслабнете. Ето няколко подхода, които ще ви позволят да намалите калориите, без да имате стържещ стомах.

Махнете празните калории

Започнете с премахване на храни, които не предлагат никакви хранителни предимства. Алкохолът, бонбоните, газираното, снаксове са само шепа храна, която дава калории, но не и нещо на организма.

Ако мисълта да се откажете от всички тези любими за вас храни, не го правете изцяло. Първо спрете сладките газирани напитки, заменете чипса със сурови ядки, вместо бисквита хапнете ябълка…

Много зеленчуци

Ако малката порция ви прави още по – гладни, напълнете чинията си със зеленчуци. Те са пълни с много фибри и ще ви заситят. За сметка на тях намалете въглехидратните добавки. Така обемът на чинията ще е същия, но калориите значително по – малко.

Търсете богати на фибри храни

Храните с високо съдържание на фибри (напр. ябълки, зелен фасул, карфиол, овес) засищат, но без да ви обременяват с калории. Това означава, че вероятно ще ядете по-малко и ще бъдете сити за по-дълго, което може да ви помогне да отслабнете с течение на времето.



Добави коментар