Хранителните вещества, която кърмачката трябва да приема

97
Хранителните вещества, която кърмачката трябва да приема

Здрава майка, здраво бебе!

Храненето на майката по време на периода на кърмене несъмнено е изключително важно. То е предпоставка за пълноценното развитие на бебето. Има няколко важни хранителни вещества, които категорично трябва да се стремите да приемате ежедневно.

Фолиева киселина: зеленолистни зеленчуци, сред които спанак, аспержи, броколи, а също така кафяв ориз и др.

Витамин D: излагане на слънце, мазна риба – сьомга, сардини, яйца и витаминизирани каши;

Омега-3 мастни киселини: мазна риба;

Желязо: червено месо, фасул, ядки, сушени плодове, кафяв ориз, зеленолистни зеленчуци;

Йод: риба, зърнени храни, мляко и млечни изделия;

Цинк: месо, миди, мляко, кашкавал, хляб, пълнозърнести каши;

Витамин В1 (тиамин): зеленчуци, сред които грах, пресни и сушени плодове, пълнозърнест хляб;

Витамин В2 (рибофлавин): мляко, яйца, ориз, мая;

Витамин В6: свинско месо, пилешко и пуешко месо, риба, хляб, ориз, овесени ядки, яйца, зеленчуци;

Биотин: зеленолистни зеленчуци, сред които зеле, а също ядки, яйца и бобови изделия.



Добави коментар