Есенна диета: меню за всеки ден

262
Есенна диета: меню за всеки ден

Една добра идея за вталяване преди обилните вечери през декември

Пробвайте тази балансирана и вкусна диета, богата на протеини, полезни мазнини и „умни“ въглехидрати. Тя е предвидена за курс от минимум 13 дни.

Диетата е разработена от германски диетолози, които казват, че при прехов към балансирана система на хранене обмяната на веществата в организма на човека се пренастройва към правилен ритъм. Поради това не само ще отслабнете до Нова година, но и ще успеете да „задържите“ резултата.

Обърнете внимание на:
1/ По време на диетата трябва да изключите от менюто захарта, солта, алкохола, хлебните и сладкарските издея. Заменете ги с блюда от предложеното меню.
2/ Черното кафе, което се предлага на закуска в диетата, трябва да се пие без захар и сметана. Ако не бива да пиете кафе, заменете го с чай – зелен или черен.
3/ Между приемите храна пийте вода.
4/ Ако много ви се дояде сладко, може да си позволите малко пчелен мед, домашно сладко или сушени плодове. Консумирайте ги през първата част на деня.

Примерно меню за 13 дни

Ден първи:
Закуска: Черно кафе
Обяд: Салата от варено зеле с растително масло, 2 яйца, твърдо сварени, чаша доматен сок.
Вечеря: Варена или печена риба
Ден втори:
Закуска: Черно кафе с един сухар
Обяд: Салата от зеленчуци, подправена с масло. Риба – варена или печена.
Вечеря: Чака кисело мляко и 100 гр. постно варено говеждо месо.
Ден трети:
Закуска: Черно кафе и един сухар
Обяд: Голяма задушена тиквичка – може да я замените със зеле. Подправете я с малко растително масло.
Вечеря: 200 гр. варено говеждо месо, салата от прясно зеле, подправена с лимонов сок или зехтин. 2 твърдо сварени яйца.
Ден четвърти:
Закуска: Черно кафе
Обяд: 3 големи варени моркова, подправени с растително масло, 30 гр. твърдо сирене, 1 твърдо сварено яйце.
Вечеря: Плодове – с изключение на грозде, банани и манго.
Ден пети:
Закуска: Суров морков, рендосан на едро и подправен с лимонов сок;
Обяд: Варена или печена риба и чаша доматен сок.
Вечеря: Ябълки.
Ден шести:
Закуска: Черно кафе
Обяд: Салата от прясно зеле, моркови и зелени подправки. 300-350 гр. варено пилешко месо.
Вечеря: Салата от сурови моркови, подправена с растително масло. Две твърдо сварени яйца.
Ден седми:
Закуска: Зелен чай
Обяд: Пресни плодове – с изключение на грозде, манго и банани. След 20 минути – 200 гр. постно варено говеждо месо.
Вечеря: Плодове или по желание повторете вечерята от първия или петия ден.



Ден осми:
Закуска: Черно кафе
Обяд: Салата от прясно зеле, моркови и зелени подправки. 300-350 грама варено пилешко месо.
Ден девети:
Закуска: Суров морков, рендосан на едро и подправен с лимонов сок.
Обяд: Чаша доматен сок или варена/запечена риба.
Вечеря: Плодове – с изключение на банани, грозде и манго.
Ден десети:
Закуска: Черно кафе с един сухар
Обяд: Голяма задушена тиквичка или зеле по желание. Леко подправете с растително масло.
Вечеря: 200 гр. варено говеждо месо, салата от прясно зеле, подправена с лимонов сок и зехтин. Две твърдосварени яйца.
Ден единадесети:
Закуска: Черно кафе
Обяд: Салата от прясно зеле с моркови и зелени подправки. 300-350 гр. варено пилешко месо.
Вечеря: Салата от сурови моркови, подправена с растително масло. Две твърдо сварени яйца.
Ден дванадесети:
Закуска: Черно кафе със сухар
Обяд: Салата от зеленчуци, подправена с растително масло. Варена или печена риба.
Вечеря: Чаша кисело мляко и 100 гр. постно варено говеждо месо.
Ден тринадесети:

Закуска: Черно кафе
Обяд: Чаша доматен сок, салата от варено зеле, подправена с растително масло. Две твърдо сварени яйца.
Вечеря: Варена или печена риба.



Добави коментар