Диетолог разкрива петте храни, които трябва да имате в чинията си

263
Диетолог разкрива петте храни, които трябва да имате в чинията си

Стомахът ви ще ви благодари

Здравето на храносмилателната система, добри и лоши бактерии, пробиотици и пребиотици – здравето на червата изглежда е най-новият хит по темата за храненето. И това не е случайно. Чревната микрофлора играе решаваща роля в цялостното здраве и благосъстояние, защото много голям брой хора се оплакват от проблеми с храносмилането, като възпаления, подуване на корема, болки и киселини в стомаха. Ето защо е важно да приемате правилните храни, които да помагат да се поддържа здравословен баланс на добрите бактерии.

Ето пет храни, които е добре да консумирате всеки ден и които ще помогнат за здравия стомах. 

1. Прoбиотичен мед

 

Медът е вкусен, естествен подсладител, който може да се използва при готвене, за подслаждане на чай, кафе или мляко, и който допринася за храносмилането.

Пробиотичният мед е клинично доказано, че подобрява съотношението на добри към лоши бактерии в червата. Необходима ви е само една супена лъжица, която е доказано, че увеличава добрите бактерии лактобацилус и бифидобактерии, докато потиска лошите бактерии.

2. Кисело мляко

Натуралното кисело мляко е чудесен източник на живи бактерии, известни още като "пробиотици". Пробиотиците въвеждат добри бактерии в червата, докато пребиотиците поддържат и подхранват добрите бактерии, които вече са там.

Тези пробиотици играят огромна роля за баланса на здравето на червата.

3. Сурови плодове и зеленчуци

 

Пресните плодове и зеленчуци осигуряват на организма разнообразие от витамини и минерали, но също са и добър източник на фибри.

Консумацията на сурови и необелени (когато е възможно) плодове и зеленчуци тези храни осигуряват на организма както разтворими, така и неразтворими влакна.

Разтворимите фибри се намират в месото на плодове и зеленчуци като моркови, портокали и кайсии, а неразтворимите фибри идват от кожата. И двата вида влакна играят важна роля за подобряване на храносмилането.

4. Ябълков оцет

Здравословните нива на киселина в стомаха са жизненоважни за храносмилането и усвояването на ключовите хранителни вещества. Ябълковият оцет е известен с това, че подобрява храносмилането чрез увеличаване на стомашната киселинност. Ябълковият оцет съдържа смес от полезни бактерии, минерали и ензими.

Една чаена лъжичка оцет може да се добави към чаша вода всяка сутрин за подобряване на храносмилането.

5. Кисело зеле

Киселото зеле съдържа живи бактерии, известни също като пробиотици. То е добър източник на фибри и е полезно за здравето на червата и храносмилането.



Добави коментар