Девет грешки в опитите ни да отслабнем

178
Девет грешки в опитите ни да отслабнем

Може би не подхождате правилно още в началото

Колко пъти сте си казвали, че от понеделник ще започнете да... И сте стигали само до неизпълними обещания и неосъществими планове. В крайна сметка получавате нулев резултат и огромно разочарование от себе си, от което се утешавате с хапване на сладкиши и шоколади. Може би подходът ви поначало не е бил правилен? Нека видим кои са възможните грешки при отслабване, посочени от woman.bg.

Грешка 1 – празен хладилник

По време на диетата хладилникът ви трябва да е претъпкан с продукти. Пригответе си предварително измити и нарязани чушки, краставици, домати, ябълки, круши и грейпфрути. Запасете се с обезмаслена извара, натурално кисело мляко, сварено немазно месо.

Този списък може да продължава до безкрай, най-важното е обаче, че когато получите пристъп на вълчи глад, ще можете да се заситите с полезна и нискокалорична храна. Но недейте да подлагате волята си на изпитание, държейки в хладилника вредни продукти. Както може би знаете, всичко купено, рано или късно, ще бъде изядено.

Грешка 2 – да се лишавате категорично от всичко

Откажете категорично само вредните продукти. Дори и при строга диета, веднъж седмично можете да си позволите „отяждане“. При това не е нужно да тъпчете в устата си, каквото ви падне. Просто си изберете някое по-леко лакомство и си го позволявайте понякога като невинно удоволствие. Най-важното е да не прекалявате.



Грешка 3 – твърде сериозен подход

Американската манекенка Дейли Хедън е казала следното: „Пробвала съм всички диети на света и наруших всяка една от тях, тъй като се претоварвах, налагах си твърде строги ограничения“. Според психолозите, една от основните грешки на желаещите да отслабнат е... липсата на чувство за хумор!

Не гледайте на диетата като на някакво важно събитие. Играйте си, фантазирайте, забавлявайте се. Можете, например, да си представите, че сте известна актриса, която трябва да отслабне преди снимките в нов касов филм. И най-важното – нито за миг не се съмнявайте в успеха си. „Диетата е единствената игра, в която победата се измерва със загуби“, твърди дизайнерът Карл Лагерфелд.

Грешка 4 – да ограничите консумацията на течности

Много диети налагат като правило да ограничите консумацията на течности. Това е една от най-грубите грешки при отслабване. Важно е да пиете поне 8-10 чаши негазирана вода на ден. Хората, свалили излишните килограми, до един твърдят, че дължат успеха си именно на водата.

Водата изхвърля от организма отпадъчните вещества и токсините, запълва стомаха, намалявайки чувството за глад и така не само улеснява отслабването, но и подобрява здравословното състояние на организма.



Грешка 5 – да пиете диуретици, за да свалите килограми

Наистина с изпиването на едно диуретично хапче можете да свалите 1-2 кг за един ден. Това тегло обаче ще се върне още на следващия ден.

Грешка 6 – да се премервате ежедневно на кантара

Всички знаем, че телесното тегло може да се промени няколко пъти, дори и в рамките на един ден. Но понякога, въпреки всичките ни усилия, то си остава все същото. Това може само да стане повод за натъжаване и отчаяние. Мерете се не по-често от веднъж седмично – защо да си създавате излишни отрицателни емоции?

Грешка 7 – да си обещавате неизпълними неща

Опитвайки се да отслабнем, често си обещаваме абсолютно невъзможни неща - „Никога няма да ям палачинки“, „Никога няма да наруша режима си“, „Ще ям само сурово зеле“... Никога не казвайте „никога“! Забраненият плод е най-сладък – колкото по-силно си забранявате нещо, толкова повече ще ви се иска да нарушите собствените си правила.

Преодоляването на пороци, като преяждане и пушене, става по принципа на единия ден - „Не знам какво ще стане утре, но днес със сигурност мога да преживея без кифли или цигара“. Всеки от нас може да издържи един ден. По този начин се натрупва увереност в собствените възможности, а броят на „едните“ дни може да стане и неограничен.



Грешка 8 – постоянно да мислите за това, което още не сте постигнали

Не бива да концентрирате вниманието си върху неуспехите. Водете си дневник на храненето, в който да записвате всичко изядено и изпито през деня. По този начин ще можете да анализирате грешките си, ще се контролирате по-лесно и ще се научите да се храните правилно, тъй като ще виждате нагледно какъв точно режим е довел до нулев или отрицателен резултат.

Грешка 9 – да подчертавате недостатъците на фигурата си

Не носете прилепнали дрехи – те ще изтъкнат недостатъците на фигурата ви, поради което при всеки поглед в огледалото ще се натъжавате и дразните. Накрая ще ви се прииска да зарежете всичко и да се наядете до пръсване със сладкиши.



Добави коментар