Четири диетични мита

164
Четири диетични мита

Сега ще ги развенчаем

Несъмнено лятото е сезон, в който всяка от нас иска да изглежда наистина неустоимо - с тонизирана и стройна фигура. Затова решихме да ви помогнем в борбата с излишните килограми, като развенчаем няколко диетични мита.

Мит номер 1 - Кафявата захар е диетична



Може да се каже, че кафявата захар е по-полезна от бялата поради разликата в рафинирането.

При процеса на рафиниране на бялата захар от нея се отстраняват хранителните вещества и елементите, вследствие на което в бялата рафинирана захар напълно липсва калият, магнезият, калцият, желязото, манганът, фосфатите и сулфатите. А витамините А, В и С се разпадат.

Въпреки че кафявата захар се рафинира по по-лек начин, поради което тя запазва част от минералите и витамините си, не може да се каже, че тя е много по-диетична. Истината е че 100 грама бяла захар съдържат 398 ккал, а 100 грама кафява 390 ккал, което е изключително малка разлика.

Поради този факт диетолозите съветват да не прекалявате с употребата на кафявата захар, мислейки си, че тя е диетична. Внимавайте с консумацията й и приемайте малки количества от нея, колкото да задоволите желанието си, съветва woman.bg.

Мит номер 2 - Ефикасната диета е суровата диета



Експертите са единодушни, че по време на диета не трябва да се стига до крайности. Според диетолозите, ако сте на диета и изцяло се лишавате от любимите си леко калорични храни, е много вероятно да не издържите дълго време и накрая да свършите, поглъщайки голямо количество от тях.

Много по-добър вариант е просто от време на време да приемате малко количество от някои не дотам диетични храни, които обаче да ви помогнат да не загубите ентусиазма си и желанието си за диета.

Мит номер 3 - Безглутеновата диета



В последно време безглутеновата диета придобива голяма популярност. При тази диета напълно се изключва приема на протеина глутен, който се съдържа в пшеницата, ръжта, ечемика, овеса и други житни и зърнени култури.

Така необходимите за организма въглехидрати трябва да се набавят с помощта на продукти като царевица, соя, яйца, прясно и кисело мляко, кашкавал, извара, ориз и други. Мненията на специалистите относно тази диета са много противоречиви, но все пак ако не страдате от глутенова непоносимост, е малко пресилено да спрете да консумирате глутен.

Както споменахме по-горе в статията, не е необходимо да стигате до крайности, достатъчно е просто да намалите, а не да ограничите изцяло приема на тестени продукти.

Мит номер 4 - Храненето късно вечер води до наднормено тегло



Всички сме чували, че ако искаме да отслабнем, храненето след 5-6 часа е забранено, понеже вечер, вследствие на намалената двигателна активност, метаболизмът се забавя.

Това е вярно, но истината е, че не е важен часът, в който се храним, а видът и количеството храна, което приемаме. Не се притеснявайте да ядете по-късно вечер, но, разбира се, такива храни, които имат намалена калорийна стойност.

И не на последно място, не забравяйте да спортувате, защото физическото натоварване не само спомага за отслабването, но и има положително въздействие върху здравословното състояние на човек.



Добави коментар