6 начина да се справите със стреса през майчинството

1878
6 начина да се справите със стреса през майчинството

Лесни и прости стъпки за по-спокойно ежедневие

Всеки има своя „точка на кипене“. Мениджърите в офис, лекарите в болница, касиера в супермаркета, дори жените в майчинство. Не е важно какво е преляло чашата. Важно е да се справите с връхлетелия ви стрес сега и днес!

Добрата новина е, че съществуват поне 6 доказани начина за въдворяване на ред и спокойствие в ежедневието.

1/ Фокусирайте се върху дишането си

Ритмичното дишане е отлично упражнение за намаляване на стреса. За целта:
•    Отделете три минути.
•    Фокусирайте се върху дишането.
•    Направете дълбоко вдишване през носа, докато броите до 5;
•    Задръжте дишането, отново пребройте до 5.
•    Издишайте, докато броите до 5.
•    Повтаряйте това упражнение, докато не почувствате, че сте се успокоили.

2/ Направете почивка от телефона
Постоянното проверяване на нови получени съобщения на смартфона ви натоварва, без да го осъзнавате. Прави ви по-нервни и тревожни. Спрете тази вредна практика.

3/ Свалете приложение за медитация
Смартфоните може да и да полезни. За целта трябва да ги използвате осъзнато. Свалете например популярното приложение Headspace или Insight Timer – всяко едно от тях ще ви помогне в максимално кратък срок да се почувствате добре.

4/ Слушайте бавна и отпускаща музика
Музикалната терапия е отличен начин да се отпуснете, независимо къде се намирате. Тя действа върху области от мозъка, които отговарят за възстановяването, мотивацията и управлението на емоциите.

5/ Пийте горещ чай
… или друга напитка, но без кофеин. Отделете няколко секунди, за да се насладите на аромата, вкуса и температурата. Разглеждайте чашата, от която пиете.

Тази практика ще настрои мислите и емоциите ви на друга вълна. Ще се съсредоточите и ще се успокоите.

6/ Разходете се
Свежият въздух, промяната на обстановката, природните гледки – те помагат в борбата с тревогата и неспособността да се съсредоточите.
 



Добави коментар