4 често срещани хранителни дефицита при жените

1600
4 често срещани хранителни дефицита при жените

Вижте ги

Желязо

Желязото е необходимо за нормалното функциониране на съдовата и имунната ви система. По-конкретно, то се използва за производството на хемоглобин - протеин в червените кръвни клетки, който доставя кислород на тялото ви - и включва ензими, които помагат да преобразувате храната, която ядете, в енергия. Има два вида желязо - хем желязо, намиращо се в месото, и не-хем, от зърнени храни, ядки, яйца и някои зеленчуци, като броколи и сирене. На ден са ви необходими около 15 мг., а при жени в пременопауза или по време на бременността изискването е 27 мг.  Ниските нива няма непременно ще доведат до дефицит, но постоянно ниските в крайна сметка ще изчерпат запасите ви, което води до по-нисък хемоглобин в кръвта и по-малко червени кръвни клетки - състояние, известно като анемия. Симптомите включват умора, задух, сърцебиене, загуба на коса и синдром на неспокойните крака. Ако следвате диета на растителна основа , имате тежък месечен цикъл или сте бременна, включвайте богати на желязо храни.

Калций

Той е от значение за здравината на костите, както и за работата на мускулите и за сърцето. Калцият се съдържа в млечни продукти, ядки, гъби, но ако водите веган диета, има голяма вероятност да страдате от недостиг. За бременните жени той е много важен, защото бебето се храни с вашите запаси.

 Магнезий

Той участва в усвояването на енергия от храната, както и подпомага растежа и възстановяването на тялото. Необходимата доза е между 310 и 320 мг на ден, в зависимост от възрастта ви, но липсата на основни групи храни, може да доведе до дефицит. Симптомите на ниски нива на магнезий са загубата на апетит, гадене, умора, мускулни спазми.

B12

B12 е полезен не само за нервните ни клетки и умствените способности, но и подкрепя образуването на червени кръвни клетки. Препоръчителната доза е 2,4 мг дневно, а най-добрите източници са животински продукти, включително черен дроб, месо, мляко, сирене и яйца.



Добави коментар