3 начина за естествено повишаване на прогестерона за по-здрава бременност

185
3 начина за естествено повишаване на прогестерона за по-здрава бременност

Вероятно добре знаете, че плацентата има голямо значение по време на бременност

Вероятно добре знаете, че плацентата има голямо значение по време на бременност – тя доставя кислород и хранителни вещества на вашето растящо бебе, но не се развива до 12 до 14 – та седмици.

За поддържането и подхранването на ембриона в този случай е важен прогестеронът. Този хормон стимулира растежа на кръвоносните съдове в лигавицата на матката и жлезите, които осигуряват хранителни вещества на плода, проправяйки пътя за здрава плацента. Дори след като плацентата започне да расте, прогестеронът помага за предотвратяване на преждевременно раждане. Ето защо е толкова важно нивата му да останат високи през цялата бременност.

И така, колко прогестерон ви е необходим и как да разберете дали произвеждате достатъчно? За съжаление, тези въпроси нямат прости отговори.

Лекарите смятат, че някои жени са изложени на риск от недостатъчно от хормона, най – вече при тези, които са с ниско телесно тегло (ИТМ от 19 или по-малко) или много ниска телесна мазнина; жени, които спортуват повече от четири часа седмично; жени, които са нямали менструацията си в миналото поради стрес; и жени, които имат кратка лутеална фаза (цикълът им идва 10 дни или по-малко след овулацията).

Тъй  тях се наблюдават често имат проблеми със забременяването, те обикновено приемат лекарства, които управляват целия им цикъл и стимулират яйчниците да произвеждат повече хормони - прогестеронът е само един от тях.

Ако сте имали анамнеза, много тежки ПМС или ранна загуба на бременност в миналото, може да имате проблем прогестерона или естрогена и е добре да се обърнете към вашия лекар за съвет.

Кои са обаче начините по естествен път да повишим естествено ниските нива на прогестерон?

1. Поддържайте нормално телесно тегло.

Първо, малко предистория: Естрогенът и прогестеронът се балансират взаимно в тялото. Повишената телесна мазнина може да доведе до производството на излишък от естроген в мастните клетки (чрез превръщане на други хормони в естроген); за съжаление яйчниците не знаят, че това се случва, така че те не произвеждат достатъчно прогестерон, за да компенсират. Поддържането на нормално тегло не увеличава пряко прогестерона, но помагат да се поддържат нивата на естроген нормални, което поддържа баланса.

2. Избягвайте прекалено многото тренировки

Нормалното умерено трениране няма да навреди нито на нивата на прогестерон, нито на естроген; по-скоро е полезно за вас и вашето бебе. Но прекомерното натоварване може да доведе до небалансирани нива на кортизол, което ще намали като цяло прогестерона. Ето как това може да се случи. Стресът от толкова физически натоварвания води до повишено и продължително производство на кортизол (основния хормон на стреса). Тъй като телата ни не са проектирани да произвеждат кортизол с толкова висока интензивност, в един момент тялото търси „помощ“, която намира, като изважда прогестерона от яйчниците и го превръща в кортизол. Тази компенсация гарантира оцеляване, но се отразява на хормоните на яйчниците.

3. Намалете стреса.

По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, нали? Но като знаем какво правим за хормона на стреса кортизол (от № 2 по-горе), има смисъл. Практикуването на техники за положителни емоции изпраща съобщението до надбъбречните жлези, че те могат да възобновят нормалната си функция (и да спрат да превръщат прогестерона в кортизол).

Освен това, успокояването на когнитивната част на ума може да забави свръхпроизводството на хормони на стреса (което както видяхме по-горе също помага да се балансира прогестерона).



Добави коментар