15 невероятни ползи от ежедневното ходене

164
15 невероятни ползи от ежедневното ходене

Това леко и достъпно упражнение е едно от най-добрите неща, които можете да направите за тялото си

 Добри новини за хора,  които не обичат да тренират. Всъщност вие го правите всеки път, когато ходите. Никой не смята това  аеробно занимание за упражнение, защото повече от 7 милиарда души го практикуват ежедневно и не е трудно.

Експерти препоръчват поне 150 минути аеробни упражнения с умерена интензивност седмично. Математически това са 22 минути на ден или 30 минути пет дни в седмицата. Това е минималният период от време, в който трябва да вървите бързо, ако целта ви е да поддържате тегло.

И така, как може нещо толкова лесно,  естествено, просто и достъпно да бъде полезно за нас? Звучи твърде добре, за да е истина.

Ежедневното ходене има повече ползи за здравето от спорадичните тежки упражнения. То не само ви помага да се чувствате добре, но и да изглеждате добре . Упражненията не трябва да са трудни. Една проста бърза разходка всеки ден може значително да подобри вашето здраве.

Ето как помага:

1. Ходенето помага за намаляване на коремчето

Ако имате склонност да пълнеете в корема, започнете редовно да ходите интензивно. Важно е да държите тялото изправено и да се движите ритмично.

2. Ежедневното ходене може да подобри здравето на сърцето ви

Ходенето ежедневно е доказано, че намалява шансовете на човек да развие сърдечно заболяване. Проучване сред 229 жени след менопауза, при които една група ходи по около 2 км на ден, а другата не, показва, че тези с редовно движение са с 82 процента по-нисък риск от сърдечни заболявания .

3. Намалява болката при артрит

Ако ходите 30 до 60 минути всеки ден, ще получите най-доброто решение при болка от артрит по. Ходенето помага за намаляване на възпалението и сковаността в ставите ви.

 

4. Подобрява умствената дейност

Ежедневното ходене се оказа много полезно за психиката на човек. С него може да проясните ума си, да подишате чист въздух и да се свържете с околната среда.

5. Отслабвате

Едно от най-очевидните предимства на ежедневното ходене е, че ще можете постепенно да намалите излишното тегло. Ако ходите с високо темпо поне 30 до 45 минути всеки ден, ще започнете да забелязвате промяна.

6. Контрол на високо кръвно налягане

Смята се, че ходенето всеки ден може да  понижи кръвното налягане по естествен начин . Много хора твърдят, че нямат време да правят 30 или 45 минути разходка всеки ден.Нови проучвания показват, че няколко 10 минути бързи разходки могат да бъдат толкова полезни, колкото една по-дълга разходка.

7. Помага за управление на диабет тип 2

Твърди се, че движението е почти толкова важно, колкото диетата за  контролиране на диабет тип 2. Ходенето е една от най-добрите форми на упражнения, които можете да правите. То е лесно, безплатно и достъпно.

8. Подобрете баланса и координацията

Да останеш активен помага за баланса и координацията. Ходенето е чудесен начин да поддържате работата на мускулите, особено тези в краката и ръцете .

9. Намалява мазнините в тялото

Много хора не мислят много тях и са по-загрижени за теглото си. Истината е, че двете са свързани, а ходенето ежедневно ще намали количеството на телесните мазнини, което имате и ще заздрави мускулите ви.

10. По-дълъг живот

Проучванията показват, че ходенето всеки ден ще удължи живота, както и ще ви накара да се почувствате по-добре.

11. Намалява стреса

Психичният стрес е проблем за повечето заети хора в наши дни. Има толкова много неща, за които да мислите и да се справите, че понякога се чувствате като робот, който минава от една работа на друга. Изследванията показват, че бързата 20 до 30 минути разходка всеки ден може да намали психическия стрес и се смята, че има същия ефект като леко успокоително.

12. Идеално за начинаещи

Ако не сте били активни от известно време, ходенето е чудесен начин да започнете. Това е форма на упражнения с ниско въздействие и няма да ви травмира. Започнете бавно и изградете темпото, с което са вървите. И е толкова добро, колкото клас по аеробика.

13. Подсилва имунната система

Ежедневното ходене може да помогне за повишаване на имунитета. Последните проучвания показват, че ако спортувате редовно, укрепвате клетките, които атакуват лошите бактерии в тялото. Но условието е да ходите всеки ден.

14. Може да медитирате

Ако обичате да медитирате, ходенето е подходящ момент да го направите. Можете да пуснете подходяща музика и да го правите, докато ходите.

15. Ставате по – креативни

Когато ходите ежедневно, креативността ви се  увеличава. Тя не само движи тялото, но събужда и мозъка.

 



Добави коментар