12 богати на колаген храни за здрава и сияйна кожа

137
12 богати на колаген храни за здрава и сияйна кожа

Много от нас търсят най-добрия начин да се справят със стареенето на кожата

Много от нас търсят най-добрия начин да се справят със стареенето на кожата. Използваме всякакъв вид лосиони и кремове за лице, слагаме маска или серум преди лягане. Наред с това ходим в спа центрове, правим си пилинги или слагаме ботокс, за да прикрием бръчките, които не харесваме.

Но всички тези усилия ни струват куп пари. А има добра новина – диета с храни, богата на колаген. И още по – добрата новина е, че те са много достъпни за всички.

Вижте кои са най – добрите за вас.

Риба (с кожата!)

Следващия път, когато вечеряте сьомга, не махайте кожата. Като цяло рибата е богата на аминокиселините, необходими за производството на колаген, а в самата кожа има има висока концентрация на колаген от тип I, който представлява по-голямата част от този в кожата.

Червени чушки

Витамин С е едно от основните хранителни вещества, участващи в синтеза на колаген, а в червените чушки той е в големи количества. Разбира се, това не означава да пренебрегвате зелените и жълтите.

Домати

Доматите - особено сушените на слънце, също съдържат високи нива на витамин С, необходим за производството на колаген. Те съдържат и антиоксидант ликопен , за който е известно, че предпазва кожата от слънцето и от разпадане на колагена.

Костен бульон

Костният бульон е един от най-известните и популярни източници на колаген. Ако имате време, можете да го направите сами, ако готвите говеждо, пилешко или варите кости.

Плодове

Ягоди, къпини, малини, боровинки ... всички те съдържат голяма доза витамин С, който върши чудеса върху кожата. Те също имат елагинова киселина, която се бори срещу уврежданията на UV лъчите , според изследванията.

Говеждо месо

Ако сте на път да хапете бургер или сочна пържола, правите добре, защото в парче месо има високо съдържание на цинк. Той е една от основните съставки за производството на колаген. Нещо повече, говеждото месо съдържа три от аминокиселините, които образуват колаген: глицин, пролин и хидроксипролин.

Цитрусови плодове

Ето още един факт относно витамин С: това е хранителното вещество, което помага за свързването на аминокиселини по време на производството на колаген. Цитрусовите плодове са бомба на витамин С, затова ги хапвайте без угризения.

Яйца

Тайната им е в жълтъка. Той съдържа колаген, който ще ви помогне да поддържате косата си хубава и блестяща. Но и яйчните белтъци също са богати на анимокиселините, необходими за производството на колаген.

 

Тъмни листни зелени

Зелените като спанак, къдраво зеле, кейл са богати на витамин С, но и на хлорофил - източникът на пигмента, който може да увеличи количеството на проколаген.

Бобови

Бобовите растения съдържат много минерали и протеини, които ще помогнат на кожата ви. Нахутът е чудесен за синтеза на колаген, тъй като е богат на цинк и витамин С.

 



Добави коментар