10 лоши навика, които да спрете, преди да забременеете

286
10 лоши навика, които да спрете, преди да забременеете

Знаете, че има много неща, които не може да ядете или пиете, след като забременеете, но подозирахте ли, че трябва да промените начина си на живот, когато се опитвате да заченете?

Знаете, че има много неща, които не може да ядете или пиете, след като забременеете, но подозирахте ли, че трябва да промените начина си на живот, когато се опитвате да заченете? И вие сте човек и си имате своите петък – парти вечери или любима чаша каберне на вечеря, но когато планирате бебе, е време да започнете да мислите за здравето на някой друг освен вашето, защото това, което се случва с тялото ви, се случва и с бъдещото ви бебе. 
Ето кои са лошите навици, от които трябва да се откажете и как да го направите.

Цигари

Откажете се от цигарите, още преди да започнете опити да заченете. Не само че тютюнопушенето е вредно за вас, но и може да направи зачеването по-трудно. След като забременеете, излагането на никотин, въглероден окис и катран може да повлияе неблагоприятно на растежа и белите дробове на вашето бебе. Пушенето може да доведе до преждевременно раждане и неонатални усложнения.

Алкохол

Може би сте наясно, че обилното пиене може да навреди на плода, но дори по – лекият алкохол също може да има отрицателно въздействие върху бременността. Въпреки че някои проучвания предполагат, че случайната бира или чаша вино по време на бременност може да са безопасни, лекарите смятат, че е по – добре да заложите на въздържанието. Пиенето по време на бременност увеличава риска от спонтанен аборт и преждевременно раждане и дори може да допринесе за мъртвораждане. Алкохолът може да навреди на ранно развиващия се фетален мозък и нервна система.

Лекарства

Някои лекарства, отпускани с рецепта, може да  неблагоприятни, ако се опитвате да забременеете. Кажете на вашия лекар какво пиете, за да ви препоръча как да процедирате от тук нататък.

Кофеин

Въпреки че изследванията за консумацията на кофеин са смесени, някои показват, че кофеинът може да допринесе за проблеми с плодовитостта и повишен риск от спонтанен аборт. Желателно е да пиете по не повече от две чаши кафе на ден. Но кафето не е единственият виновник - имайте предвид други, по-малко очевидни източници на кофеин, като чай, шоколад, безалкохолни напитки и някои лекарства.

Вредна храна

Ако смятате, че бременността означава дни на хапване на чипс, пица и китайска храна на корем в следващите девет месеца, съжаляваме, че ви разочароваме. Спазването на балансирана диета с много хранителни вещества е от съществено значение за здравия растеж на бебето. Диетата с високо съдържание на мазнини и високо съдържание на захар може да повлияе на хранителните предпочитания на плода и освен това показва, че бебетата, чиито майки са яли храни с високо съдържание на мазнини и високо съдържание на захар, вероятно ще имат афинитет към такива.

Захар

Преди да посегнете към поредната поничка помислете за ограничаване на приема на захар по време на бременност. Изследвания показват, че бебетата на майки с високи нива на глюкоза по време на бременност са имали повишен риск от диабет в по-късен живот.

Стрес

Високите нива на стрес могат да пречат на забременяването, въпреки че това се отнася за големи събития като смъртта на близък приятел или член на семейството, а не за типичните стресови фактори от ежедневието. Стресът също може да повлияе на резултата от лечението на безплодие. Въпреки че изследванията дали стресът намалява шансовете ви за забременяване, са неубедителни, проучванията показват, че той може да окаже влияе на продължителността на лечението.



Добави коментар