За здравословен сън

126
За здравословен сън

Да отстраним дразнителите

Качествената почивка е в основата на човешкото здраве, красота и енергия. Добрият сън ни зарежда, кара ни да се чувстваме пълноценни, възстановява силите ни. През зимата обаче редица фактори могат да попречат на съня ни. ТВ7 предупреждава за част от тях.

Горещината в спалнята

Когато цял ден сте прекарали в движение, мръзнали сте по спирките на градския транспорт, съвсем естествено е да искате компенсация у дома. Все пак не трябва да се прекалява с температурата в спалнята.

Човешкото тяло е устроено да се климатизира към всякакви условия и да работи, дори когато се намира в покой. Ако в стаята е прекалено горещо, това може сериозно да затрудни работата му и да се отрази на съня ви.

Другата крайност – твърде ниската температура на помещението, също може да окаже негативно влияние на организма ви. Решението е в златната среда – нито твърде топло, нито прекалено студено, но така, че да се чувствате комфортно.



Светлината

Липсата на достатъчно слънчева светлина през зимата ни прави сънливи и отпуснати през деня. Вечерта пък се превръща в идеалното време за събуждане, а нощта – за будуване. За да не се получава този обрат, станете "дилъри на слънце" и си открадвайте естествена светлина винаги, когато е възможно.

Липсата на спорт

Зимата изобщо не е подходящият сезон за тичане в парка. Въпреки това е важно да продължите да спортувате дори през зимните дни. Редовните тренировки ще ви позволят да изразходвате натрупаната енергия, а резултатът ще бъде наистина здравословен сън.

Ако се опитате да неутрализирате всички тези фактори, може да се радвате на ползотворна почивка и сладки сънища през дългите зимни нощи.



Добави коментар