За здравословен и дълготраен тен

173
За здравословен и дълготраен тен

Преминаваме на слънчев режим на хранене

Предстои ви да отидете на море и се замислихте за негативното влияние на слънчевите лъчи? Чували ли сте за „слънчев режим на хранене”? Ще ви разкажем за него малко повече.

Възможно ли е да се подготвим за слънчевите бани, така че да си осигурим красив и равен тен, но и да се защитим от вредното влияние на ултравиолетовите лъчи? Да. Чрез стимулация на изработването на меланин и каротиноиди – пигменти, придаващи на кожата ни златист нюанс.

Т.е. чрез диета. Тя ще помогне на кожата ни да се съпротивлява на негативните въздействия, да се предпази от изсушаване и слънчеви изгаряния. Преминаването на „слънчев режим на хранене” трябва да стане минимум 2 седмици преди заминаването и продължава няколко седмици след завръщането у дома.



Добавете в хранителното си меню продукти, богати на каротиноиди

Препоръчваме ви зеленчуци и плодове като моркова, цвеклото, чушките, пъпеша, кайсиите, ягодите, прасковите, салати и различни зелени подправки. Можете да ги ядете както сурови, така и приготвени на пара или запечени.

При термична обработка каротиноидите не се разрушават. Когато правите салата, задължително я подправяйте с растително масло – то ускорява усвояването на каротиноидите.

За да направите тена си по-издръжлив, пийте по чаша прясноизцеден морковен сок преди плаж. Също така яжте всеки ден около 200 грама праскови или 300 грама пъпеш.

Специалисти препоръчват през летните месеци да не злоупотребяваме с тлъсто месо, захар, изделия от бяло брашно и кафе, защото тези продукти пречат на усвояването на каротиноидите.



Добави коментар