Важни съвети за водата, която пием

156
Важни съвети за водата, която пием

Много често умората ни се дължи на дехидратация

Водата е елексир на живота и макар да го знаем от малки, цял живот се учим да лекуваме тялото си с нея. Масово хората не приемат достатъчно вода в ежедневието си, но за сметка на това задържат течности. Тух механизмът е прост – приемате твърде много сол (само се замислете колко сол съдържат всички пакетирани храни, които си купувате), но не достатъчно вода.

Ако искате да се отървете от подпухването и тежестта в тялото, просто пийте повече вода. “Клин клин избива” и поговорка, напълно подходяща в случая. Често си мислим, че причини за преумората или липсата на достатъчно сън са основно стресът и натоварването. Всъщност, основният виновник за тях е дехидратирането.

То намалява способността на тялото да се охлажда и да пренася кислород до мускулите, предизвиквайки умора значително по-рано от нормалното. При загуба дори на 2% от водата в тялото физическата сила може да падне до 15-20%.

Когато стигне до състояние на дехидратация, тялото ни взима предпазни мерки най-вече срещу прегряването. Тялото ви ще си набави вода от собствените си запаси, най-вече от кръвта. Като резултат тя се сгъстява и става по-трудно на сърцето да я изпомпва по кръвоносната система, получава се застояване на кръвта в някои части, с течение на времето се увеличава рискът от високо кръвно, завишен холестерол и сърдечни заболявания.



Скорошни изследвания свързват намаления прием на вода и с хронично главоболие, киселини в стомаха и артрит. От друга страна, ако лишим кожата от вода, вътрешните ни ресурси се оказват недостатъчни, за да възстановят живителната влага.

Кожата се състарява бързо, отпуска се, губи свежест и здрав вид. Става болезнено податлива на климатични условия и умора. А когато установим, че кожата ни е загубила своята еластичност, отпуснала се е и е образувала бръчки, да започнем да я овлажняваме е вече късно.

Друга грешка, която се допуска масово, е прекомерната консумация на минерална вода. За да се избегне натрупването на твърде много неусвоени минерали в организма, задължително редувайте водите – минерална и изворна.

Минералните води се добиват обикновено от 300 до 700 м дълбочина. В процес, отнел над 1000 години, в кухините с вода в недрата на Земята минералите от скалите са преминали във водата. Поради това тези води са с по-висока обща минерализация и извират с температура над 20 градуса по Целзий.



Изворните води се добиват много по-близко до земната повърхност - на 0-100 м дълбочина, при температура под 20 градуса по Целзий. Като по-млади води, те са с много ниска минерализация. Неслучайно изворната вода се препоръчва за бебета, при нисконатриеви диети и когато е важно да се избегне задържане на вода в организма, посочва woman.bg.

И третият вид предлагана вода е трапезната. Тя също може да е с много ниска минерализация, но това е в резултат от обработка с цел дезинфекция или отстраняване на нежелани микро- или макроелементи или лош мирис/вкус. Минералната и изворната вода са натурални, с ясен географски произход и постоянен състав, но трапезната вода може да идва от всякакъв водоизточник, с различна минерализация.

Чешмяната вода е пример за трапезна вода. Тя е филтрирана и задължително обработена с хлор, изминала километри по водопреносната мрежа и променила състава си в зависимост от тръбите и водоемите, през които е текла и престоявала. В някои райони тя е „твърда” и по-високоминерализирана.

Класическа схема на редуване при минералните води e 15 дни консумация и 15 дни почивка. Добре е да си „почиваме” с неминерална вода с много ниска минерализация.

А ето и един страхотен трик за разнообразяване и освежаване на всяка чаша вода – плодови, ароматни ледчета.



Добави коментар