Супер факти за витамините

119
Супер факти за витамините

Може ли да предозираме витамин С?

Витамин В5 предотвратява побеляване на косата и се бори с бръчките.

Мастноразтворимите витамини - А, D, E и K - се абсорбират най-добре, когато се приемат с мазнини.

Лекарите все още спорят възможно ли е да се получи предозиране с витамин С. Тъй като няма единно мнение по въпроса, внимавайте със синтетичния му вид - децата до 13 години трябва да получават не повече от 45 мг на ден.

Витамин В6 е необходим за балансиране на хормоналните промени в жената и облекчава предменструалния синдром и менструалните болки и дискомфорт.

Витамин Е и желязо не се приемат заедно, защото желязото унищожава витамина.



Най-много витамин А се съдържа в морковите и спанака. Има го и в зелето, пъпеша и кайсията.

Фолиевата киселина е известна още и като витамин В9. Освен че от съществена необходимост за бременните жени, за да се развива правилно зародиша, тя подобрява бдителността.

Маслото от пшеничен зародиш е най-добрият източник на витамин Е. Следват ядките и семената.

Витамин А е един от най-важните витамини за децата. Той участва в растежа на костите, оформянето на зрението и деленето на клетките.

Задължително е витамин С да се приема всеки ден. Той не се съхранява в тялото и не се произвежда в него, което означава, че постъпва само с храната.

Какво не знаеш за витамините виж тук.



Добави коментар