Следобедният сън

93
Следобедният сън

Изключително полезен е

Тези, които имат възможност да спят денем, са невероятно големи късметлии. Това не само е приятно, но и изключително полезно за здравето. Ако имате възможност да си почивате денем, пробвайте да поспите макар и малко следобеда.

Според учените

Учени от целия свят не веднъж са изследвали доброволци, които са спали различна продължителност от време следобед. След съня учените изследвали жизнените им показатели, работоспособността и работата на мозъка. Доказано е, че дори 20 минути дневен сън дават сили и енергия. В какво се състои силата на дневния сън?



Пониижава напрежението

При изследвани хора, които спят следобеден сън е доказано, че в кръвта им се понижава значително нивото на хормоните на стреса в сравнение с останалите. Освен това след съня те са емоционално уравновесени, отпочинали и могат по-добре да се съсредоточат в работата си. Дори ако работите в офис, можете да дремнете половин час в обедната си почивка. Краткият дневен сън дава прилив на енергия и понижава стреса, подобрява вниманието и ефективността в работата
.
Подобрява паметта

Дневният сън е особено полезен за ученици и студенти и всички, които се обучават и трябва да запомнят нова информация. Изследване, проведено в САЩ, показва впечатляващи резултати: три групи студенти трябвало да направят четири теста в един ден. Първите два теста били проведени сутринта - и трите групи показали еднакви резултати. След обяда едната група спала 20 минути, другата - един час, а третата не спала. Резултатите на следващите тестове на тази група, която не е спала били най-слаби. Тези, които спали 20 минути, направили добре тестовете си, а онези, които спали час, се били справили блестящо. Това е, защото по време на съм мозъкът успява да обработи и подреди информацията, докато тялото си почива.



Укрепва сърцето

В страните, в които е прието да се спи следобяда (заради горещините), страдащите от сърце са много по-малко, отколкото в страните, където хората не спят. Следобедният съм понижава с 40% риска от инфаркт

Повишава коефициента на интелигентност

Американско изследване показва връзката между следобедния сън и нивото на интелигентност. По-високи оценки са получили тези, които са поспали от 15 до 35 минути след обяда - справили се с теста 40% по-добре от онези, които не са спали. Интересно е обаче, че тези, които били спали повече от 45 минути, показали по-лоши резултати дори от неспалите. Тоест, мозъчните неврони иматнужда от почивка, но не бива да им се дава възможност да се отпуснат прекалено много, защото им е трудно да влязат бързо в ритъм отново.



Подобрява тонуса и физическата активност

Ако спортувате активно, дневният сън просто ви е необходим. Ако спите по 7-8 часа нощем и имате възможност да си поспивате около половин час следобед, няма да усещате никаква умора след физическите упражнения.

Компенсира недоспиването

Ако не си доспивате през нощта и не го компенсирате с дневен сън, ще се наруши хормоналният ви баланс и обмяната на веществата.



Добави коментар